Laga mat åt lillan

Gud vad jag är dålig på att uppdatera här nu för tiden men tiden räcker knappt till om man vill hinna allt annat i livet.

Alexis fick feber i helgen men har idag sin första feberfria dag så imorgon blir det älskade förskolan för hennes del.
Därför fick hon följa med till BVC igår när Novalie skulle vaccineras å vägas och mätas.
Nu är hon 67.5 cm och 7205 gram!
Hon har fått lite feber av sprutorna så nu avlöser de varandra med feber 😉
Men hon verkar inte besväras så mycket av det.

De sa även att vi ska försöka mer med smakportioner osv eftersom att hon inte har gått upp så mycket och behöver det. Så vi får introducera det lite mer. Men jag är ganska trött på att amma och vill kunna köpa annat än amningstoppar även om jag inte har brådis ur det. För de är bara små en kort stund och jag ville egentligen helamma i 6 månader denna gången men vi började med lite smakisar när hon var lite efter 5 månader. Hon gillar banan och majskrokar, allt annat är kakhålet stängt för. Så ska göra lite puréer så hon får smaka på annat än päronpuré å banan!

Ser fram emot att laga mat åt henne! 🙂 Se hur hon reagerar på alla smaker. Och tänk vad man glömmer sånt här. Alexis fick burkmat till hon var typ 9-10 månader. Sedan varierade vi mer men denna gång känns det som om att jag mest kommer göra egna puréer då det är så himla lätt… egentligen. Burkmat när man är på turné istället.
Så nu ska denna amningen snart få ett slut, även om det kommer ta några månader till. Sedan är mina planer att hitta ett sommarjobb och i maj får hon förhoppningsvis börja på förskolan… papprena är redan inskickade och hon sätts i kö i januari. Liten ska också bli stor men än är det inte dags.
Därför ska jag njuta av denna tiden. För jag vet inte om det blir en liten fler ggr och om det blir någon så är det minst 5 år dit. Utbildning först denna gången!

Ikväll blir det Zumba för hela slanten! Då får mannen i mitt liv hålla i rodret. 

One thought on “Laga mat åt lillan

Tack för att du har något att säga!

