Högskoleprovet

Novalie är inte sig själv den lilla sjuklingen. Imorse snackade hon iaf lite. Men annars är hon en rackarns pratkvarn men inte när hon är sjuk. Då tittar hon bara frågande på oss och skrattar inte åt Alexis som försöker göra sig lustig för att locka fram ett skratt. Inte sitter hon och hoppar heller som hon brukar. Men har man feber och är sjuk så är man inte sig själv, det vet väl jag som hade feber ”alldeles nyss”.

Fredag är det idag. Och imorgon kommer dagen jag väntat på i några månader nu. 
Högskoleprovet. Jag har fått en känsla av att jag inte vill göra det, vill inte. Men det är mest av lathet. Men jag SKA. Har betalt 350 spänn för det så.
Ska bli lite konstigt att vara hemifrån från 8 till halv 5 på kvällen. Jag kommer hem i rasterna för att mata Novalie såklart. Däremellan är det fadern i huset som sköter logistiken. Hoppas det går bra för honom att vara mig för en dag… nästan helt och hållet iaf.

Har tänkt hela veckan att jag ska tagga inför provet, kolla igenom gamla högskoleprov osv. Men det får bli idag. Om det hinns med. Ska handla och så blir det en timmes spinning på det med Anna. Gäller att ge järnet! Låta svetten spruta!

Trevlig helg på er!

3 thoughts on “Högskoleprovet

  1. Hoppas allt gick bra :), Men det gick det säkert !
    Förkylningar är så envisa fy särskilt på våra små hjärtan, hoppas det snart går över.<3
    Kram

Tack för att du har något att säga!

