Sjukstuga, igen.

Nu är det sjukstuga här igen men denna gång är det bara den lilla tösen som drabbats. Hög feber, snorig och kletiga ögon. 
Så hemskt när hon vaknar och ögonen har klibbat ihop. Inte så himla kul när jag sedan kommer där och ska rengöra. Två gånger fick jag gå upp i natt för att fixa till det för att hon besvärades av det. Och hon som bara ville sova.
Men efter att ha kurerats ordentligt med alvedon och koksaltlösning som löser upp snoret och rengöring av ögonen somnade hon gott om men oj vad hon ogillade alltihop.

Alexis är inte helt hundra än men det är enbart snorigt och en jobbig hosta när hon ska sova. Hon somnade i sin säng men innan vi ens lagt oss så hamnade hon i vår säng. Annars kan det ske mitt i natten om hon vaknar och är rädd eller bara inte vill sova själv.
Vi har ju en stor säng och alla får plats!
Så länge alla sover bra så går det bara bra 🙂 

Jag har fortfarande lite lock i örat men doktorn sa att det kunde ta tid innan det blev bra. Det har blivit en aning bättre så jag ska väl inte klaga. Är evigt trött på att säga va, va, va hela tiden. Jag får stå ut.

Första hemklickade julklapparna kom igår. Så de ska jag slå in idag så det inte blir som innan Alexis födelsedag. Hon hittar sina oinslagna paket i vår garderob. Jag har lagt dom på, vad jag tror, är ett säkert ställe men hon ser nog allt den där damen. Så bäst att slå in. Allt är inte till henne men enligt henne kommer även Novalies saker att vara hennes. Som med allt annat 🙂
Det kliade i fingrarna när grejerna kom. Jag vill ju ge dom NU och se hur Alexis reagerar, om hon kommer bli glad osv. Novalie kommer säkert bara tycka att pappret är roligt och inte reflektera över att hon fått nya saker.
Sedan ska jag sortera pärlor så att det blir indelat i färger. Det ska hon få i sin julkalender som min moster har gjort till henne. Småpaket för varje dag fram till julafton med början 1 december, så klart. Lite pärlplattor, pixieböcker osv. Hade även tänkt mig nått litet duplopaket.

Det kostar att ha barn men man är bara barn en gång!
Fast egentligen är det inte prylarna som gör julafton utan sällskapet. Men säg det barn som tackar nej till paket? 😀

One thought on “Sjukstuga, igen.

  1. Alla barn uppskattar paket och en kalender inför jul är väl alldeles perfekt 🙂 Lite kan man väl få skämma bort dem!

    Trist bara att det är sjukstuga igen men det går mycket skräp nu. Hoppas det är snabbt övergående.

    Så snyggt här blivit 🙂

Tack för att du har något att säga!

