Va, va, va?

Det blev ingen spruta för fröken. De hade räknat dagarna mellan förra sprutan och gårdagens besök så det blir nästa gång. Skönt för Novalie å mammahjärtat. Annars så hade hon gått upp 110 gram från förra gången så nu är vikten 7130 och så är hon 66 cm lång. Vilket är 1 cm längre än sist. Allt såg bra ut.
Hon är inne i nått som de kallar amningspuckel vilket betyder att viktkurvan ständigt har gått uppåt men sen börjat dala något.

I och med att Novalie även rör sig mycket så är 110 gram inte fy skam. Men jag har tyckt att hon har svårt att koncentrera sig på att äta och jag har varit ganska bra på att erbjuda bröstet även om fröken inte har ”frågat” efter det. Enligt BM så kan jag till och med vänta 4 timmar mellan målen om det inte är så att hon vill ha mer vid tre timmar.

Ska försöka intala mig det å inte tvinga på henne att äta.
Sen så frågade dom om vi börjat med smakportioner å hur hennes intresse för mat verkar. Hon har smakat potatismos på ett finger å ville bara ha mer å hon är intresserad av allt vi äter så nu har vi börjat med nån tesked gröt på kvällen. Hon vill gärna hålla skeden själv men då får hon bara gröt i hela ansiktet. Hon verkar gilla det.

Ska göra lite morotspuré å lägga i som iskuber. Hon verkar så stor nu när hon ska få börja med smakportioner. Ändå är hon så liten. 4 månader å 21 dagar.

Jag själv bokade tid på hälsocentralen idag för att kolla upp vad som hänt med örat efter förkylningen. Hämtade Alexis tidigare från förskolan just för att man vet ju aldrig hur länge jag skulle fått vänta. Hade en jättetrevlig doktor. Han förklarade så att jag förstod å gjorde så att Alexis inte behövde känna sig ängslig när jag skulle ligga ned å han skulle kolla med en stor grej i mitt öra.

Det rann lite grann i helgen men jag har inte haft så ont. Han kikade å konstaterade att allt såg fint ut men det har kommit in vatten i mellanörat som blockerar ljudupptaget. Nån hinna som var Svullen så. Det fanns nått läkemedel för att lösa det hela men eftersom att jag ammar så får jag köra på en annan metod som kan ta något längre tid nämligen att blåsa ut öronen. Så där som man gör när man blåser å håller för näsan.
Det ska jag göra några gånger om dan tills det börjar släppa lr så. Det kunde ta ett par veckor sa han.

Drygt. Då jag inte hör när folk pratar i normal torn. Hörde inte vad grannen lågmält pratade om när jag mötte henne i trapphuset. Kanske sa hon att hon tänkte slakta mig när jag sover? Kanske inte. Aja, dr sa att det skulle bli bättre så jag tror honom. Jag som tycker det är så Läskigt att blåsa luft ut i öronen.

Nu är jag trött. Snart är tisdagen slut.
God kväll.

Postat med WordPress för Android

One thought on “Va, va, va?

  1. Tiden går så fort! Redan dags för smakportioner. Jaja, snart ska hon börja skolan 😉

    Hoppas örat lugnar sig snabbt. Irriterande när man inte hör som vanligt men visst går det över.

    Krya på dig!

Tack för att du har något att säga!

