Hej! Från sjukstugan.

Jag står inte ut mer! Det var lite halsont i måndags. Alexis började låta lite konstigt på rösten. Febern slog till på henne. I måndags kväll sa Kristoffer att det låter som om att jag också håller på å bli sjuk. Nej, tyckte jag. Det blir jag inte.
Sen började jag frysa så satt med täcke i soffan. Dagen efter vaknade jag med 39 graders feber och ondare i halsen.

Alexis snorade å hade feber men inte lika hög som jag. Sen tyckte jag att Novalie inte var sig själv. Feber hon också men det var nog bara sympatifeber för den var borta dagen efter. Kristoffer har varit frisk som en nötkärna.
Febern började lätta i torsdags. Så gött.
Halsen började bli minimalt bättre.

Men nu…. Jag har tyckt att det gjort lite ont i örat emellanåt under veckan. Ja du. Det verkar som om att en öroninflammation av något slag är på ingång.
Ingen feber, halsondan är typ obefintlig men nu… Örat. Och täppt i näsan så jag vet inte vad.

image

Känns som huvudet är fyllt med snor å öronvax. Vi får väl se om trummhinnan kommer spricka å örat börja spy något som liknar morotspuré.
Jag orkar inte vara sjuk. Och som grädde på moset – bakterierna har nu nått Kristoffer.

Alexis säger att hon är frisk. Hon är endast snorig nu å har fått dille på att äta majs 😉 Enklast att hålla henne nöjd nu när båda föräldrarna är nere för räkning. Hellre att vi får det värsta än ungarna. Novalie har klarat sig lindrigast 🙂

Så trevlig helg blir det här. Var planerat att åka till Gävle imorgon å hälsa på Frida med familj men om sanningen ska fram åker vi nog ingenstans.
Krya på oss!

Postat med WordPress för Android

4 thoughts on “Hej! Från sjukstugan.

  1. Vilken otur 😦 Vi har åkt på en liknande bacill. Yngsta fröken började och sedan delade hon med sig. Men vi behöver ju bara tänka på oss själv…

    Krya på er!

    • Ja, ni har gjort er beskärda del 😉
      Men ändå jobbigt att vara sjuk. Det finns massvis med plikter som kallar men nu är vi nästan tillbaks på banan!

Tack för att du har något att säga!

