Mysig helg

Det kom ingen brandbil till trivselfikat. Men vi gick iaf tipsrundan som hade temat energi. Hälften rätt hade vi och jag lärde mig lite nya saker om tvätt. Tex att när du ska tvätta så ska du fylla maskinen så att du endast får plats med knytnäven mellan tvätten å trumman. Jag trodde att man inte skulle fylla den så mycket för då blir det inte rent… Men men.

I helgen var vi även på biblioteket vilket Alexis älskar. De har en barnhörna där alla barnböcker är + spel å spännande saker som Alexis tycker om att leka med. Sedan blev det familjefest på Max där det var ansiktsmålning osv. Alexis såg hur andra barn hade blivit målade och ville också bli målad. Vi gick fram till tjejen som målade men då blev Alexis blyg. Hon var ju tvungen att sitta vänd mot henne å inte mig. Hon var tyst å sa ingenting. Hon höll i sin tunga å nickade bara om jag frågade henne nått. Men det blev ett fnittrigt hjärta på handen 🙂 och en ballong.

När vi väl kom hem förberedde jag maten eftersom att vi firade sex år tillsammans. Ädelostpannacotta med knäckesticks. Ädelostpannacottan behöver ni inte testa er på. Kändes som om att vi åt ost rakt upp och ned. Knäckesticksen blev bra iaf.
Till huvudrätt hade vi fylld bakpotatis å marinerad fläskytterfilé. Bakpotatisen var fylld med potatis, creme fraische, gräslök, räkor å kryddor. Asgott!

Det blev ingen efterrätt. Men däremot blev det Per Mobergs vin. Tummen upp!  Så det tycker jag att ni kan testa 🙂
Nu är det måndag igen. Det spås fint väder i veckan så ta vara på det!

Postat med WordPress för Android

One thought on “Mysig helg

Tack för att du har något att säga!

