Trivselfika

Idag känns det som fredag även om det är torsdag.
En torsdag med kallt men fint väder. Efter att jag lämnat stortjejen på förskolan gick jag en runda på lite drygt 40 min. Det blev nästan, nästan fem och en halv kilometer. Brukar gå sex kilometer men det fick räcka. 

Novalie sov hela turen och sover än så jag har hunnit duscha, sminka mig, äta mellanmål å nu blogga. Hoppas bara jag hinner skriva klart innan hon vaknar. Då lär hon vara tokhungrig 😉 Sovit i 3 h nu.
Idag har det trivseldag med alla grannar i området såg jag att det stod på en lapp i trapphuset. För ett tag sedan skickade de ut enkäter där hyresgästerna skulle bedöma hur de trivs där de bor, området, grannarna osv. Så ni blir det väl lite fika för att lära känna grannarna. Brandmän skulle komma dit och prata om brandsäkerhet, tipspromenad bland annat.
Jag hoppas det kommer en brandbil också, det skulle vara kul för Alexis. Hon blev ledsen när hon missade glassbilen igår.

Nästan så att jag skulle behöva hålla för öronen på henne när den kör förbi. Det fanns ju inte en chans att jag skulle hinna klä på två barn + mig alla kläder som behövs och springa ut för att köpa lite glass bara för att Alexis tycker att det är så spännande. Därför får de där brandmännen lov att komma med brandbil även om jag tror att det verkligen inte har gått all-in på trivseldagen 😉 Fika utlovas det i alla fall och det är inte så dåligt.

Torsdag, nästan helg…. definitivt höst!
Njut!

One thought on “Trivselfika

  1. Då hoppas vi att det kommer en brandbil! Brukar vara ett väldigt säkert kort när det gäller barn i den åldern. Trevligt om man kan ha lite gemenskap och sammanhållning i området även om man inte umgås dagligdags!

Tack för att du har något att säga!

