En blåsig måndag

Ny vecka nya tag. Längtar redan till nästa helg då vi ska fira 6 år tillsammans.
Men först ska jag ta tag i veckan. Träna, och hålla mig borta från godsaker. Det är en utmaning när de visar läckerheter på tex Halv åtta hos mig. Godis och chips är inte vad jag ” går igång” på men bakelser å glass, mumma.

Men nu finns det inget sådant hemma under veckorna. Just för att jag inte ska lockas.
Jag har inte satt upp några mål för min viktnedgång men det kanske jag borde för att sporras lite mer. Jag tänker mäta å inte väga mig. Väger mig kanske nån gång i månaden.

image

Vet inte vad jag ska ha för delmål eller ens slutmål. För att få en bröstförminskning senare så måste mitt bmi blir ”normalt” vilket det är när jag väger 60-65. Jag vet att jag inte vill väga det men måste om jag ska hamna i kö för en förminskning. Alla andra kriterier uppfyller jag. Nu här i Gävleborg är väntetiden 4 år… Så det gäller att hålla vikten eller se till att man håller bmiet lagom till operationsdagen. Men det är inte än det gäller. Den som väntar på något gott 🙂

image

BVCbesök idag. 7020 gram å 65.1 cm lång. Hon börjar bli stor vår lilla dam. Som dessutom sovit två och en halvtimme i sträck nu. Det har aldrig hänt att hon gjorde det innan, mitt på dagen. Lär vara hungrig när hon vaknar.

Postat med WordPress för Android

3 thoughts on “En blåsig måndag

  1. Vilken tuffing!

    Att mäta sig tror jag är bra. Stirra sig blind på vågen är det i alla fall inte. Jag tror man ska väga sig högst en gång i veckan och inte varje dag. Jag kör 5:2 nu så får vi se..

    Lycka till!

  2. Mäta sig är bättre. Men ändå står man (läs; jag) varje morgon på den där vågen 😉 Men jag har alltid sagt att ETT beroende måste man ha … och vågen känns inte så farligt.

    Jag lovar. Jag ska sluta lyssna på rykten och skvaller nu. För ofta är dom inte sanna, eller hur? 😉

    http://www.elinteg.se

Tack för att du har något att säga!

