Matlagning

Hela förra veckan inspirerades vi av rätter som var med i en gratistidning som fanns att hämta på ica. Prova på, tror jag den hette. Där hittade vi en hel del recept för hela veckan och vi testade nya saker. En del saker som vi inte tar för vana att köpa, tex bönor som vi gjorde en bönkräm på. Och resultatet av förra veckan var bra.

Vi brukar föra veckoplaneringar för vad vi ska äta. Denna veckan ligger vi lite efter med planeringen men den är snart komplett och jag har tittat upp recept och så vidare.
Det är roligare att handla matvarorna till recepten, roligare att laga mat och slipper den ständiga frågan om vad vi ska äta.
Jag har börjat tänka lite på nästa vecka. Helgerna är roligast att planera då det oftast finns mer tid till matlagningen och därför kan det bli något lite mer vällagat än det vi ska äta tex imorgon, potatis och purjolökssoppa. Billigt och gott.

Jag älskar hösten för den bjuder på massvis med goda rotsaker. Jag inväntar en viss pumpa som vi ska göra den årliga pumpasoppan på.
Nästa vecka tänkte jag även prova en morotssoppa. Den kändes inte så matig i sitt recept så vi får se hur det blir 🙂
Nästa helg är det även 6 årsfirande här. I kärlekens tecken.
Det är jag och Kristoffer som firar 6årsdag då. Då får det bli något extra smarrigt. Vad, det vet jag inte. Någon som har ett festligt recept att bjuda på? 😀

Nu ska jag svira om och ge mig ut i det höstigt ruggiga vädret som jag älskar!
Hösten är den bästa årstiden om du frågar mig. Älskar allt med den.
Igår i spöregn och hårda vindar log jag hela vägen hem efter att hämtat Alexis från förskolan. För det finns inget dåligt väder…

Dags att hämta Alexis!

2 thoughts on “Matlagning

  1. Nja… Jag håller inte med! Det finns skitväder och ännu sämre än det. Så tapper som du är är inte jag. Lång ifrån…

    Grattis till era 6 år tillsammans 🙂

  2. Så duktiga ni är, det spar både tid och pengar med att planera. Bra jobbat fortsätt med det. Ja skit väder är det här också, regn och blåst. Kram på er, krama o pussa dom där goa tjejerna också. ♥

Tack för att du har något att säga!

