En annorlunda dag men ändå den samma.

Jag som tyckte att jag blivit så duktig på att uppdatera men så uteblir jag med inlägg ändå.
Jag får väl skriva ett, dagen till ära. För ja, jag fyller år idag.
25 år… 25. 25. 
Jag har blivit 25 år.

Vad har jag haft för mig i 25 år då? De första 19 var rena skiten. Det blev lite bättre när jag flyttade hemifrån men då skulle jag behöva bråka med alla demoner som kom å hälsade på och bara ville förpesta mitt liv. Att jag inte dög till någonting. Inte ens tappa upp ett bad i rätt temperatur kunde jag göra… sa dom.
Jag träffade Kristoffer och ni vet vad kärleken gör med en. Även om jag inte trodde på något sådant på den gamla goda tiden men han motbevisade mig och jag fick helt enkelt tillåta mig att falla. 

Han hjälpte mig att inse att det finns goda människor, även om han har gjort sina snedsteg och sårat mig så är det ingenting i jämförelse för hur bra han har fått mig att må.
Jag har nu en grundtrygghet att stå på, den kommer för allt i världen aldrig gå sönder för den är stark. För det är kärlek. Kärleken till Kristoffer och våra barn. Den kommer aldrig gå sönder.
Så om jag blir ledsen, om demonerna kommer på besök, kan jag ändå småle för jag vet att de inte har något att säga till om. Att jag bestämmer över mig själv. Jag är en bra människa och jag är värd något även om vissa personer har försökt att få mig att förstå annat.

25 år.
Eftersom att mitt liv är så bra nu, så bra som jag själv kan göra det så undrar jag vart jag är om 25 år till och vad som har hänt under tiden.
Jag siktar på högskoleprovet den 26 oktober och så söka högskola för hösten 2014.
Då har jag att göra för åtminstone 3 ½ år till.
Men 25 år till?

Då har mina barn egna liv och det enda jag kan göra är att luta mig tillbaks och faktiskt inse att mitt liv blev bra. Det gick inte åt helvete.

Jag är tacksam för varje dag. Och tack för att ni är med och gör dom bättre.
Hurra för mig, för jag fyller år.
25 år!

5 thoughts on “En annorlunda dag men ändå den samma.

  1. Å grattis ♥ jag fyller i morgon 🙂

    Sv: Å jag förstår precis hur du menar, här är det tvärt om lite (fast jag borde veta bättre) jag orkar inte bråka med leo så ofta ser jag mellan fingrarna på saker och när micke tar fighten så skriker han och gråter så mycket att man själv tappar matlusten eller vad det handlade om.

    och det är svårt att veta vad som e rätt och fel, han vi har handledning med nu tycker att man ska vara sträng hård men snäll medans många vi har pratat med om Leo och även på mitt jobb förr säger ignorera dåligt beteende och gå inte in i en fight för små saker ??
    Så jag känner mig lite splittrad nu.

Tack för att du har något att säga!

