En promenad

På morgonpromenaden idag lyssnade jag på radio. Jag har några låtar på telen men det skulle bli alldeles för enformigt om jag lyssnade på dom.

Helt plötsligt så börjar de köra en låt, mitt i radiosnacket. Först så tänkte jag ” Ja, men den låten kan vara skön att promenera till” men så hörde jag ju radion i bakgrunden. Tekniskt problem för NRJ?

Jag tog upp telefonen, låser upp den och ser då låtens titel Om sanningen ska fram(Erik Amarillo) och en bild på min farfar. Jag förstår inte hur hans bild, av alla bilder i mobilen hamnat på album. Inte heller hur i helvete mobilen började spela upp min musik. Den låg i min jackficka och det måste vara hud på skärmen för att den ska öppnas.

Jag har försökt förstå hur det kunde ske. Sedan tänkte jag på det. Om sanningen ska fram. Och så farfar. Jag fick slänga en blick bakåt för att förstå att det inte var dolda kameran. För just nu passade det in i livet. För med farfar dog en del sanningar. Men kanske den är på väg att uppdagas? Jag vet inte annars hur jag ska tolka det som skedde. Vad det nu var som hände!

Postat med WordPress för Android

4 thoughts on “En promenad

    • Jag har svårt att tro att livet bara slutar. Sen vad det är som tar över vet jag inte. Är väldigt öppen för sånt då det hänt liknande grejer förut.

Tack för att du har något att säga!

