Ska jag eller ska jag inte?!

Idag ska det vara fint väder och jag var supersugen på att ta en barnvagnspromenad med Novalie medan den stora flickan är på förskolan…
Ja, jag hade tänkt ut hur jag skulle göra alla förberedelser. Och nä, det hann inte börja regna. Faktum är att det inte är ett moln på himlen. Nä.
Jag insåg att jag inte hade rakat benen. Å HERREGUD tänker ni… säkerligen inte.
Men det gjorde jag. Eftersom att jag inte har ett par heltäckande träningsbyxor så går det INTE, inte, inte att ut och gå med gorillaben.

Då kom jag på mig själv att det är så jag alltid håller på. Skyller på benrakningen så fort det är något jobbigare som står på spel. Även om jag verkligen hade tyckt det var härligt med en promenad men att visa de där lurviga är mer motvilligt.
Men så kom jag på. RAKA DINA JÄVLA BEN DÅ!.
Ja, bra idé…
Men. Vadå, nu?!
Åh så jobbigt. Eller?

Så tänkte jag hur härligt jag skulle tycka det var när jag hade gått klart.
Om Novalie sover hela tiden och är nöjd, om jag verkligen får gå så snabbt som jag vill, om jag verkligen är redo kroppsligt för det efter förlossningen.
Om, om, om. Nu sover Novalie. Jag har inte rakat mina ben.
Nu har jag chansen och än ska Alexis inte hämtas från förskolan.

Men Novalie kanske inte vill sova sedan när jag väl har tagit mig ut med syskonvagnen och allting. Det krävs nästan en hel hjärna för att inte glömma något till promenaden.
Jag ska ha vatten, måste ha blöjor och bebisombyteskläder och tvättlappar, napp, bärsele om hon blir helt galen osv, osv. 
Så jävla krångligt.
Eller inte. Det är bara till att ta den färdigpackade ”skötväskan”, fylla på vatten i flaskan, fixa med vagnen, i med ungen och GÅ!

Ja, då gör jag det.
Men först, raka benen!
NU!

3 thoughts on “Ska jag eller ska jag inte?!

Tack för att du har något att säga!

