Dumpad.

Jag har drömt likadant förut och haft samma känsla.
Att Kristoffer gör slut. 

Drömmen inatt var som så att han gjorde slut, vi hade inga barn. Han hade sagt att det alltid skulle vara vi. Vi var som gifta fast inte på papper. Evigt kär i honom visste jag att jag skulle vara. Alltid.
När han gjorde slut kändes allt tomt. Han dök upp lite då och då i mitt liv igen och alla gånger hoppades jag på att han skulle vilja ha mig. Att det skulle bli vi igen.
Men han var säker. Nej! Han skulle va ihop med en kille en sväng för att se om det var killar han ville ha. Det var det inte så han träffade tjejer så vitt jag visste.
Jag själv var hjärtekrossad och kunde inte träffa någon ny om jag så ville. Mitt hjärta var redan bortlovat till en annan, till Kristoffer.

Efter ett tag kom Kristoffer. Sa att han ångrade sig, att han har insett efter att ha varit med några tjejer att det var mig han ville ha, för alltid.
Att han aldrig kunde få det vi hade med någon annan.

Jag log och frågade om det verkligen, verkligen var sant.
Han lovade eld och gröna skogar. Nu var han alltid min, bara min.
Vid det stadiet hade jag insett att han aldrig skulle komma tillbaks till mig, att det aldrig mera skulle vara vi.
Efter att jag fått höra kärlekens ord av honom så gav jag honom kalla handen.
Här hade han ingenting att hämta. Det skulle aldrig fungera igen, aldrig vara så starkt som innan. Vem vet när han känner för att baka kakan och äta den samtidigt?
Det var slut. Han kunde söka den eviga kärleken någon annanstans, hos mig hade han redan bränt den chansen.

Sen vaknade jag av två små, små fötter i ansiktet.
Den där lustiga känslan hängde kvar. Jag tittade på Kristoffer som då låg bredvid mig. Tittade på Novalie som låg på andra sidan och stånkade.
Jag tänkte för mig själv ”Skulle han verkligen kunna lämna oss?”, ”Vi är väl allt för honom?”. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om det inte var vi. Ska försöka skaka av mig känslan av att ha blivit dumpad av mitt livs kärlek. 
För han skulle bara VÅGA lämna oss haha!

4 thoughts on “Dumpad.

  1. Man kan drömma de mest märkliga saker. Ofta om det man är mest rädd för. Fast det är ju fint också, för då inser man ju hur mycket man värdesätter det man har 🙂

    / ❤ Jennie Bergius

Tack för att du har något att säga!

