Vi har det bra, vi här i lappmarkerna.

Här i norr har vi det gott även om det är snäppet för kallt… för att få kallas sommar iaf. Imorgon åker vi hem. Där har väderprognosen visat 25 grader å sol nästintill varje dag vi varit här i västerbotten. Nu när vi kommer hem till helgen så ligger det på 18 grader å moln. Blä.

Men det är ändå 18 grader. Inte tretton. Idag var vi vid lapplaya som det kallas. Det har varit hyfsat idag men blåst. Annars rätt varm emellanåt. Alexis doppade som mest rumpan. Hon påpekade att det var kallt och det håller jag med om. Vattnet kunde ge en kramp, utan att ens ha ätit innan badet 😉

Imorgon blir det hemfärd som sagt. Men det blir inte lugnt för att vi kommer hem. Nix. Jag har en del saker jag vill få gjort innan Kristoffer återgår till arbetet. Vi ska få till ett besök i Holmsveden dit Frida med familj kommer och så är det fyraårskalas på söndag. Kristoffer har semester en vecka till sedan blir det jobb hela hösten för hans del. Jag får vara hemma å se mina barn utvecklas till sina egna. Jag vill bli tillfreds med min föräldraledighet denna gång. Ta vara på den och tillåta den att bli långtråkig ibland. Det kunde varit värre. Det är ett privilege att få vara hemma med sina barn så länge som vi får i Sverige.
Jag ska inte klaga 😉

Postat med WordPress för Android

Tack för att du har något att säga!

