En ny bh

Igår tog vi en promenad och bland alla bakgator fann vi en bhbutik. Vi var inte nere på stan, för där vet jag att det finns en. 
Jag gick in och kikade och där fanns det bhar för STORA tuttar. Mina 80 HH var ingenting i jämförelse. Jag fick hjälp direkt.
Frågade efter en amningsbh eftersom att jag gärna vill ha en ny. Hon tog fram två. En som hon med säkerhet sa skulle vara för stor och en som hon var lite osäker på.

Jag testade den hon var osäker på först. Den var för liten i kupan och för stor runt.
Den hon trodde skulle vara för stor i kupan satt perfekt. Var bara tvungen att ha mindre runt så att det ger bra stöd. Den jag testade var vinröd, jag vill ha en ljus/vit. Det blev en vit. Hon hade den inte hemma så hon skulle beställa den. Jag frågade hur lång tid det skulle ta men det visste hon inte då det beror på hur många beställningar hon får nu de närmaste.
Hmm. Hade det varit hos min vanliga butik i Gävle så hade hon skickat efter den och några veckor senare hade jag haft den. Så vi får se. Hon gjorde en notis och skrev bråttom… 

Jag menar, jag ammar ju inte hela livet så det är ju bra om jag hinner använda den några månader innan det är dags att sluta.
Men det blir nog superbra när den väl anländer. Jag lämnade butiken glad eftersom att det är ganska ovanligt att komma över en BH-butik med min storlek. Grejen är den att jag inte frågade om priset för jag vet att jag inte vill höra det ändå. Kommer inte kosta mindre än 500 kr i alla fall så. Men skulle den kosta 200-300 hundra kr så hade jag iofs lika gärna kunnat ta två. Då är det ju lite dumt om jag kan beställa en till som jag måste vänta på.

Vi får se vad notan landar på. Jag vet vart jag ska gå när jag slutat amma.
Hade tänkt försöka helamma i ett halvår sedan får vi se. 
Känns konstigt att tänka att även den lilla tjejen ska bli stor som storasyster.
Vi var på läkarbesök på BVC idag. Hon väger numera 5088 gram och är ca 57 cm lång. När hon föddes för snart sex veckor sedan vägde hon 3468 gram och var 51 cm.

Idag ska Kristoffer lämna min dator till en jobbarkompis som även jobbar med datorer. Min dator har legat på hyllan i säkert ett år för att vi inte vet vad det är med den och det kostar ju att lämna in den till proffs. Vi misstänker att den ”bara” behöver dammas av inuti och det skulle han göra för en billig peng och så får vi se efter det, om den vill funka.
Hoppas det är lösningen och att jag sedan kan komma in i min dator och ändra headern på bloggen….

2 thoughts on “En ny bh

  1. Har man lite större behag så behöver man en bra BH och sådana kostar. Men det är viktigt och får så göra. Hittar jag en bra modell tar jag oftast två samtidigt. Fast det känns onödigt med en amningsvariant…

    Kram

Tack för att du har något att säga!

