Syskonkärlek

Vart försvann den här veckan då? Alexis sista vecka på förskolan innan sommarlov. Men icke. Stackarn åkte på Tredagarsfeber och var inte alls pigg. Jag som verkligen hade hoppats på att hon hade kunnat gå några dagar iaf, för hennes skull. Men det kan inte hjälpas.

Idag jobbade Kristoffer sista dagen på fyra veckor. Härligt värre för vissa stunder med båda tjejerna här hemma är tuffa.
Alexis har börjat säga ifrån när hon inte får lika mkt uppmärksamhet som lillasyster.
Hon kan till och med säga åt mig att Novalie inte ska ha någon mat bara för att få gosa med mig själv.

Om Kristoffer är hemma å jag ber han ta över bebisgosandet så tar hon för sig av sin pappa eller sätter sig direkt i mitt knä när Novalie är hos pappa.
Vissa gånger så gråter hon å då önskar jag att min famn var större och armarna fler för mitt hjärta går sönder när jag känner att jag inte räcker till.

Så nu när båda är hemma hoppas jag att hon inte ska känna sig utanför, min lilla pärla.
Men hon är snäll mot Novalie. Stoppar om henne, pussar å gosar.
Antar att allt blir lättare med tiden. Då Novalie inte är så beroende av mig.

Postat med WordPress för Android

One thought on “Syskonkärlek

  1. Det hör nog till att det kan vara så. Men man får trösta sig med att en mammas kärlek räcker till många. Vi kom lindrigt undan när det gällde syskonavundsjuka och skönt var nog det…

    Ha en fin söndag!

Tack för att du har något att säga!

