Det börjar dra ihop sig för resa

Alexis har varit snorig och hängig nu i början på veckan så hon har fått vara hemma från förskolan. Det har även varit mina första dagar själv med barnen. Kristoffer har återgått till arbetet för denna veckan. Nästa vecka är han föräldraledig för då ska vi åka till Kalmar. Sen jobbar han en vecka och efter det har han semester i 4 veckor.

Det betyder att jag inte är ensam så mycket med båda barnen nu så här i början vilket kan vara skönt och ett väldans privilegium. 
Idag bedömde jag att Alexis kunde återgå till förskolan för hon var inte lika hängig som de andra dagarna.
Och vilket projekt. Båda barnen, på med kläder. Fixa förskolväskan, se till att få med gummistövlarna osv.
Oj, just det! Jag skulle ju ha annat än myskläder på mig innan vi gick. Helt plötsligt bestämde sig Novalie för att det var dags för mat. En amningsstund fick hinnas med.

Och så böka ut med syskonvagnen som är en historia för sig. Men ut kom vi och inget glömdes bort.
Novalie blev lugn och sansad så fort vi kom ut i vagnen.
Sedan bygger de om på vägen utanför förskolan så där är allt en enda röra så vi som ska lämna vet varken ut eller in. Men lämnad blev hon och då var det bara för mig att vända hem igen och varva ner. Tänkte att jag skulle fixa lite här hemma när jag är ”själv” men det blev ett trevligt samtal med Frida på skype istället.

På tal om Frida. Vi ska till henne med familj på lördag. Till Västerås då alltså.
Så gästar vi dom på vår genomresa i landet. Vårt mål är att komma till Kalmar på måndag.
Så ska vi vara där en vecka. Fira lite midsommar och träffa min familj och vänner.
Hoppas på att resan kommer gå någorlunda smärtfritt. Vi får räkna med många stopp så att båda barnen är nöjda. Den pipande katten kan vi inte göra något åt, han är som han är! Kommer bli härliga timmar i bilen 😉

One thought on “Det börjar dra ihop sig för resa

  1. Ja, det är verkligen något av ett projekt att ge sig ut med små barn 🙂 Minns när alla tre var små och man skulle ut med dem själv… Vagnen var överlastad och man själv genomsvettig innan man var ute!

    Hoppas ni får en riktigt trevlig resa och med många stopp går det säkert hur bra som helst!

    Kram

Tack för att du har något att säga!

