Härligt att komma ut.

Idag tog jag mig utanför hushållet. Ambitionerna har varit stora annars men jag har liksom inte orkat ta mig ut. Idag tog vi en premiärtur med vagnen till BVC. Det ligger inte allt för långt ifrån där vi bor och i nuläget så gör de om massa vägar här och var så det är mycket enklare att gå dit man ska.

Vi hämtade först Alexis på förskolan som säkert blev lite förvånad att det inte bara var pappa som hämtade utan allihop. 
På BVC blev det kontroll av Novalie som följer sin kurva bra om nästan lite över medel.
Alexis fick göra sin 2-årskontroll samtidigt och hon har hittat sin väg. Den har ju gått lite upp och ned vilket förut gjorde att vi fick träffa en doktor osv så att det inte var nått allvarligare fel på henne(som gjorde att hon inte gick upp så mkt i vikt). Men det vare inte och är inte det nu heller.

Alexis behövde inte några större taltester heller för hennes mun går i ett 😉
Babblar om ditten och datten och ibland förstår jag inte vart hon får allt ifrån.
Häromdagen när jag bad Kristoffer ta Novalie så skred största fröken till verket direkt och satte sig på sin pappa och så sa hon ”Novalie inte sitta pappa”.
Här är det konkurrens vill jag lova. Eller ja, det har börjat arta sig så smått.

Jag har dessutom fått hem grejer till att baka tekaka, eller bröd eller vare nu ska kallas. Får hoppas jag kan samla ork nog till att göra det imorgon. Nationaldag och en dag närmre prinsessbröllop. Inte för att jag bryr mig så mycket om det men det är ju en stor snackis just nu.

Nu ska jag amma, mat och sovklockan skriker!

2 thoughts on “Härligt att komma ut.

  1. Jag tror att de flesta barn följer sin egen kurva och man ska nog inte stirra sig blind på den… Ibland tycker jag att BVC kunde vara lite mästrande på den punkten…Vi fick alltid höra att sonen åt för mycket välling men han artade sig bra ändå och är fullständigt normalt byggd. Yngsta fröken var alltid för tunn men det var väl hennes kroppsbyggnad helt enkelt.

    Härligt att komma ut lite nu när sommaren är här. Hos oss skiner i alla fall solen. Visst blir det en titt på bröllopet…

    Ha en fin nationaldag!

  2. Jag kommer nog också titta lite på prinsessbröllopet. Åtminstone i efterhand i någon repris. För nu gäller det att ta vara på sommarens soliga dar. Förstår att det var skönt att komma ut lite.

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

