Ingen hinnsvepning.

Här har ni lite bilder. Några från den helg som precis var och några från förra igen och dagarna där emellan.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Dessutom har ni en bild på dagens måltid, kroppkakor!
Tänkte ha det till helgen men eftersom att jag inte vet när den lill* tänker titta ut så fick vi skjuta fram det. Jag kan ju alltid hoppas att jag gör det för trångt där inne så att den kommer ut. Eller så trivs den för bra som Znogge sa.

En bild, där Alexis har en bikiniöverdel(eller BH som hon vill kalla det) och en kjol, är en del av de kläder som kom med posten från hennes farmor. Tack för det. Hon älskar pippiväskan. Perfekt för att ha nappar i, tydligen.

Var hos barnmorskan för sista gången idag?
Frågade om en hinnsvepning men det ville hon inte göra just för infektionsrisken om vattnet går men livmorden inte är mogen för att fortsätta arbetet och jag får ligga med dropp tills den blir det istället. Och så vidare… jag får tacksamt vänta på att bebisen bestämmer sig för att komma ut.
Om det inte hade blivit någon bebis till helgen så skulle jag ringa förlossningen på måndag och boka in en tid för bedömning för att sedan se när och om i fall att det blir igångsättning.
Fyra dagar över nu och jag börjar bli less. Bara tanken på att kanske föda på morsdag(26 maj) gör mig galen. Aldrig att jag går över så länge, snälla bebis!

4 thoughts on “Ingen hinnsvepning.

  1. Åh vad jobbigt. På mig gjordes hinnsvepning 5 dagar innan BF, men då hade jag haft pinvärkar i kanske 2 veckor och öppnat mig 0.5 el. 1 cm (minns inte). Hur som helst är jag oerhört tacksam för det och jag håller tummarna för att du är på gång nu. Minns precis hur otroligt drygt det var att vänta. Kram kram!

  2. Inte för jag vet vad en hinnsvepning är men jag kan ju gissa. Hoppas den lilla/lille kommer snart så du får lite lugn och ro 🙂 … Jättefina bilder och jag blev riktigt sugen på kroppkakor. Det var ett bra tag sen jag åt …

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

