Det där med graviditet.

Då var det maj, första maj för att vara exakt.
10 dagar kvar till beräknad förlossning men jag har minsann beställt bebis till helgen men om det blir så återstår att se. Hittills känner jag inte direkt att något skulle vara på G. Har väl fått lite mer molande värk idag än vad jag haft tidigare men det är inget att hänga upp sig på. Bara till att invänta vattenavgång kanske? haha
Fattade inte att vattnet hade gått förra graviditeten eftersom att jag typ bodde i badkaret för att lindra värkarna lite.

Börjar bli otroligt tungt och jobbigt att vara gravid. Och jag hoppas att det inte är mer än 10 dagar kvar! Då får jag spader. Jag har en känsla av att vi INTE kommer gå över tiden men det är inget som jag kan styra över, även om jag kan försöka.
Imorgon har jag sett till så att jag kan göra sista matteprovet. Det ska bli så skönt att ha det gjort och förberedelserna inför det känns bra. Kan inte riktigt göra mer.
Jag hoppas att det går vägen. Skulle verkligen vara sååå skönt att kunna släppa det där och fokusera på förlossningen. 

Vi har försökt ta det ganska lugnt idag. Kristoffer behövde inte jobba idag men fick om han ville och det gjorde han, men endast fyra timmar. Sedan har vi städat och fixat. 
Vi bestämde att vi skulle ta en sväng till affären och när vi kom ut så låg det en pizzakartong och skräpade på marken. ”Den ska inte ligga där” tänkte jag och plockade upp den för att gå med den till återvinningen. När jag iakttar marken så ser jag en tjugolapp. Så att städa på gården belönade sig direkt.

Nästan så att jag tyckte att jag kunde få köpa glass för pengarna när det ändå var så vackert väder men det gjorde jag inte. När vi kom hem så höll jag ögonen öppna för fler pengar 😉  Tänkte att mer pengar kanske blåst ner vid trappen till källaren(vilket var i närheten där jag hittade den första pengen). Mycket riktigt, två tjugolappar till.
Inte direkt så att jag tänker sätta upp en lapp och fråga vem som har tappat en mindre summa pengar och att de återlämnas mot en beskrivning.

Det var som hittat! 

Men nu är det kväll och Alexis ska nattas.
Själv så ska jag dricka hallonbladste(vilket sägs ska underlätta förlossningen).
Önska mig lycka till, imorgon är det prov!

One thought on “Det där med graviditet.

Tack för att du har något att säga!

