Vintern rasar ut?

Våren är här. Alltså HÄR som i södra Norrland. Säkert hos många av er andra där ute också.
Jag kan konstatera att det är vår för inatt var det plusgrader. Det är det om dagarna också. Tvåsiffrigt faktiskt, i omgångar.
Vi hade balkongdörren öppen igår kväll och vi huttrade inte ens. Det var enbart härligt.
Så har vindarna vänt?
Med alla plusgrader smälter snön och det är härligt att se lite gulbrun gräsmatta även om de delar som visas även är fyllda med hundbajs…

Alexis började denna veckan med feber och klagar över sitt vänsteröra. Förra gången hon hade öroninflammation så var det i höger, nu är det vänsterns tur(misstänker vi).
Vilket medför några timmars vakentid på natten. Jag som är ganska obenägen att ta mig upp när jag väl ligger känner dåligt samvete när Kristoffer springer och gör allt han kan för att lillan ska ha det bra. Han klarar det galant men jag får dåligt samvete(vi har alltid delat på den uppgiften) men jag är inte fysiskt kapabel till att tillgodose hennes behov när hon vaknar om natten. 

Kristoffer har tagit sig ann den uppgiften och det utan att klaga. Det har gjort att jag har tänkt på vad bäst han är. Han sätter sig in i min situation och förstår att det är bättre om han går upp, även om det så klart är jobbigt för honom också. Han har ju sina bekymmer med sin kroniska sjukdom tex men det är inte lång tid kvar.
Sen är jag förhoppningsvis lite mer rörlig… när bebisen är utanför kroppen.

Frågan då är väl bara om denna mamman räcker till båda barnen. Men som allt annat hittar vi en lösning på det också. Bebisen vill väl mest amma och sedan sova igen. Efter det kan jag ta hand om Alexis. Om hon nu väljer att vara vaken om nätterna, det har väl aldrig riktigt varit hennes kopp te.

2 thoughts on “Vintern rasar ut?

  1. Det konstiga är att när man får fler barn så delar man inte på kärleken till dom, utan den blir dubbelt så stor 🙂 Och det brukar lösa sig ganska snabbt hur man kan roa storasyskonet när bebis ammas eller sover 🙂

    Haha! Ja, i min bb-väska har bönans kläder legat nedpackad lääänge nu. Det är liksom inte lika roligt att packa ner mina kläder och andra nödvändigheter 😉

    http://www.elinteg.se

Tack för att du har något att säga!

