Härlig helg

Helgen börjar gå emot sitt slut och jag har hunnit med nästan allt jag hade velat. Kroppen säger ifrån och jag får helt enkelt lyssna på att den inte orkar utan vill vila.
Därför satte jag mig nu för lite avkoppling framför datorn medan Kristoffer nattar Alexis.

Vi har bakat inför kommande kalas som råder nästa lördag. Vi har ju en liten tjej som blir två år på fredag.
Det enda som återstår är väl kanske en och annan till present och så själva tårtan då. Men det fixas inte förrän veckoslutet.
Vi har tagit promenad i helgen för jag ville ha frisk luft, jag var rastlös. Kroppen orkar egentligen inte med några sådana turer men det var jag som bestämde, tyckte jag.
Efter det fick jag nästintill ta det lugnt resten av kvällen.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Idag har vi städat(som vanligt) och varit ute på en tur till lekplatsen.
De hade faktiskt gungorna ute. Har bara trott att de inte funnits där på hela vintern eftersom att alla andra gungor på alla andra lekplatser inte hängts ut än.
Men där fanns det gungor minsann, och det gungades, åkte rutschkana och byggdes sandslott som sedan skulle demoleras med ett stort leende på Alexis läppar. 

One thought on “Härlig helg

  1. Tänk att lilla damen snart blir två år och storasyster! Så fort tiden har gått. Passa på att ta det lugnt. Man är rätt otymplig och kroppen säger ifrån en del.

    Kram

Tack för att du har något att säga!

