viktuppgång

Vi var hos barnmorskan i onsdags, hela familjen var med. Brukar oftast bara vara jag men nu var både Kristoffer och Alexis med. Alexis som varit med några gånger förut visade pappa vart vi skulle gå och gjorde det klart för honom vart mamma sedan skulle ligga ned för att undersökas. Hon kanske skulle börja praktisera där 😉

Alla värden är bra och stabila.
Har gått upp 5 kilo totalt sedan inskrivning. 1 kilo av dom är över påsk.
Har gått upp så sakteliga men helt plötsligt ett helt kilo.
Nästan så att barnmorskan reagerade men när vi tittar på helheten så är det inte mycket att orda om. Hon tyckte vi kunde skylla på att det varit påsk. Jag skyller på bebisen.
Inte har väl jag ätit massa påskgodis och tryckt i mig påskmat? Nä!

Vid förra graviditeten gick jag upp ca 10 kilo totalt. Vilket har fått mig att bli lite orolig över denna klena viktuppgång. Än är det fyra veckor kvar och med tanke på att jag gått upp ett kilo på två veckor bara så där så är det inte slut än. Jag har pratat med BM om min oro men eftersom att alla värden är bra och bebisen växer så är det inget att oroa sig för. Bebisen tar av mig istället. Det låter ju bra! Vi får se hur det ser ut sedan när bebisen är ute.
Om allt, liksom förra gången, bara försvann.

Så känslan av att det skulle sitta sega gravidkilon i flera år efter förlossningen fanns ju inte. För det är ju sådant man hört…

Vi får inte glömma att det är fredag!! Redan.
Puff så var en vecka förbi och imorgon har vi gått 36 fulla veckor.

One thought on “viktuppgång

Tack för att du har något att säga!

