Borta bra men hemma bäst, helt klart.

Nu har vi kommit på plats här hemma igen efter nästan en vecka på resande fot.
Det har varit en rolig vecka, som vanligt.
Träffade bland andra Josefin, som jag inte träffat på länge. Och självklart Simon som var där.
Och min familj och alla dess medlemmar… eller nä. Inte riktigt.

Min syster som skulle ha barn fyra dagar innan mig, alltså barn i maj, ringde den 27 mars (dagen innan hon själv fyllde år) och sa att hon har vunnit vadet.
Jag var helt nollställd för vi har inget vad, inget mer än om vem som ska föda först.
Vilket betydde att det var just det hon hade gjort, fött barn.
Det var inte helt odramatiskt heller eftersom att det var en sisodär 6 veckor innan storken egentligen skulle ha kommit. Men lilla Minnonna(så som jag har fattat att det ska stavas) ville så hemskt gärna vara med på sin mammas födelsedag.
Som hon fick spendera på sjukhuset.

Dom mår bra och allt rullar på. De är fortfarande på sjukhuset vilket självklart inte är så roligt men de får nog komma hem om några veckor eller nått. Nog om det (även om det är i mina tankar varje dag).

Vi skulle faktiskt fira påsk med min ursprungsfamilj och självklart pratades det bebis. Just för att min syster just fått sitt första barn och att jag står på tur.
God mat och gott sällskap så det kunde inte bli bättre.
Vi tog med oss kameran ner till Kalmar men oj vad vi var dåliga på att knäppa kort. Har några som fortfarande ligger i kameran så något kort kan jag nog bjuda på senare.

Alexis blev sjuk dagarna innan vi skulle åka hem. Spydde och bajsade löst, extremt löst. Dagen efter fick hon feber men allt annat lugnade ner sig. Hon hämtar sig fortfarande efter allt sprutande hit och dit. Tycker så synd om henne. Stackars liten.

Min kompis håller på att bygga hus. Eller rättare sagt, snickarna fixar det. Inflyttning i slutet av månaden och jag kan knappt bärga mig. Vill se hur det ser ut möblerat och liksom inbott. Så det ser jag fram emot! Får se det i sommar när vi åker ner.

Vad hattigt detta inlägg blev. Inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men jag kan pladdra mer om resan vid ett annat tillfälle. Nu ska jag ta det lugnt, imorgon väntar matteböckerna.

One thought on “Borta bra men hemma bäst, helt klart.

  1. Vad eller ej men syster din kom i alla fall till skott snabbt. Smidigt att det inte blev på hennes födelsedag även om det varit en toppenpresent!

    Välkomna hem!

Tack för att du har något att säga!

