Planerad vila

Det tar på krafterna att gå på högvarv när man är… höggravid.
Jag tänker göra en plan för de närmsta dagarna som kommer så att jag planerar in stunder för vila (= sitta i lugn och ro och andas ev. ligga och glo in i väggen).
För det är mycket som ska hinnas med, väskor som dessutom ska packas för över påsk åker vi ner till Kalmar och blir där till den 2 april. Den 2 april vi till Västerås där Frida med familj bor och sover där över natten. 

Lika blir det på vägen till Kalmar. Så på skärtorsdag när Kristoffer slutat jobbet åker vi dit.
Katten ska få bo på pensionat å ha de gött. Slippa åka i bilen alla timmar. Bättre att få vara där i det lilla lugna 🙂
Även om alla förberedelser är jobbiga och allt in och ut ur bilen kommer bli jobbigt under resans gång(för mig som har en stor mage i vägen och en helt annan tyngdpunkt nu) så är det värt det. All kvalitetstid med min familj och att Kristoffer är ledig i 10 dagar 🙂

Jag har påsklov nästa vecka från skolan. Men det gör inte att jag kan lägga matteböckerna åt sidan under påsk + lovet.
Nix, för på måndagen V 15 är det prov så det ska jag plugga till och jag tänker minsann inte göra om det denna gången och som det känns nu så känns det helt okej.
Men det är V 15.

Först är det som sagt påsk.

6 thoughts on “Planerad vila

  1. Kvalitetstid med familjen är verkligen A och O. Men ni får ta det lugnt och pausa lite så körningen ner inte blir för jobbig. Praktiskt att lämna katten på pensionat. Som studerande lägger man sällan böckerna åt sidan även om det är lov. Gäller tyvärr lärarna också…

    Kram

  2. Oj är det bebis på gång! Vad kul med en liten till;) Pojke eller flicka? Grattis till graviditeten och det kommande nytillskottet i familjen!:D // Josefin R

  3. Hoppas att din påsk har varit som du hoppats och att du känner dig lite utvilad. Lycka till på måndag och välkommen tillbaka till ”verkligheten” idag …

    Kramar!

Tack för att du har något att säga!

