Fångad av en stormvind

Igår gjorde jag rulltårtan men glömde ta bild på den. Och den blev faktiskt bra. Jag hade en känsla i kroppen om att det skulle gå åt pipsvängen men det gjorde det inte. 
Så nu har vi lite sånt i frysen. Hur länge de får ligga där återstår att se.

Alltid när dammsugaren åker fram så ska Alexis sitta bakom den och känna… vinden i håret. Och helst i munnen också. Känns ju fräscht 😉

Detta bildspel kräver JavaScript.

Bara hon är glad. Det fanns en tid då hon var rädd för dammsugaren och om jag var själv hemma och skulle dammsuga så fick jag ha henne på höften och dammsuga samtidigt. Då som först kunde hon tycka att det var lite kul. Nu när hon har kommit på att det blåser bakom den där maskinen som väsnas så, så går det bra!

Idag är det våffeldagen och det är ingen dag som jag brukar känna att jag måste ha våfflor på. Men eftersom att det råder idétorka på vad vi annars ska stoppa in under näsan så får det nästan bli våfflor. Kanske med en liten twist. Matigare liksom 🙂
Trevlig måndag på er!

5 thoughts on “Fångad av en stormvind

  1. Vi har inget våffeljärn så på den vägen är det. Men hade vi haft ett hade det nog blivit en våffla i dag! Magen börjar synas lite ser jag 😉

  2. Tänk så stor hon har blivit Alexis … Det går undan i svängarna och med vind i håret och allt … som Carola när hon är i tagen … Kram på er …

    PS Fin mage du har förresten.

  3. Haha helt sjukt hur stor Alexis blir alltså! Och då ser jag ju ändå henne 1 gång/ månad! :O Kan knappt förstå att det är den där pluttbebisen för redan 2 år sedan 🙂

Tack för att du har något att säga!

