Nu tar vi helg.

Idag var det dags för att besöka en doktor igen.
Vi var där klockan elva.
En doktor tittade på foten och Alexis fick testa att gå lite. Hon ville inte fullfölja steget med vänster fot och han tyckte att vi kunde gå till röntgen så vi får det svart på vitt att allt är okej.

Kristoffer kom till sjukhuset men kunde inte vara med under röntgen. Vi fick vänta en bra stund innan det blev vår tur så han fick få tillbaks till jobbet. 
Jag kunde inte heller vara med i röntgenrummet eftersom att jag är gravid men jag hörde Alexis där inne. Men inte så som jag hade föreställt mig. Jag förväntade mig att hon skulle gråta eller så när jag gick ur rummet och dörren stängdes men istället hörde jag hur hon pratade om Bamse med doktorn. Och när doktorn sa att han ska ta en bild och när det var klar så utbrast Alexis ”Bra!”. 
Jag kunde känna mig lugn där på andra sidan dörren.

Jag hade, under tiden vi väntade på röntgen, talat om för Alexis vad doktorn skulle göra så hon var införstådd. Men ändå, hon är blott två år… snart.
Efter röntgen fick vi vänta på resultat och sedan prata med en doktor på vårdcentralen igen. Allt såg bra ut och det enda Alexis kan göra är att låta det läka ut av sig själv och så får hon gå så mycket som hon själv förmår.

Duktiga lilla tösen! Det blir en tablettask senare…
Nu sover hon så sött men ska snart väckas.

Det blir väl stan i morgon kan jag tänka mig, hur länge Kristoffer nu tänker jobba imorgon. 
Köpa några nya plagg till Alexis. Förstår inte hur mycket hon växt bara så där…

One thought on “Nu tar vi helg.

Tack för att du har något att säga!

