Röda prickar…

Alexis har haft röda prickat till och från och vi har antagit att det beror på en av alla tusen saker som det faktiskt kan vara.

Efter sin förkylning fick hon svinkoppor(kunde de konstatera på vårdcentralen) runt munnen. Vi köpte salva för det och efter behandlingen är de väck.
Men under behandlingen kom det upp röda prickar på magen som kliade, de är så gott som borta och nu har hon på låren, en och annan på armen. Som kliar.
De som var runt munnen var blåsliknande liksom. Dessa är bara röda och står ut eller hur jag ska säga. Och de kliar.
Jag har läst mig till att det är så svinkoppor kan börja.
Än har de inte blivit några blåsor av det hela så imorgon är det jag som köper klorhexidinlösning för att se om de hjälper mot dom. Annars blir det ett återbesök på vårdcentralen. För jag mår dåligt av att se hennes prickiga lår och de är synd om henne när de kliar.

Tills vidare får jag helt enkelt lyda 1177:s råd och byta sängkläder och tvätta händer om vart annat. 

4 thoughts on “Röda prickar…

  1. Usch och nej. Hoppas att dom går över snabbt!

    Tror också att dom små behöver förbereda sig lite inför att bli storasyskon. Det känns så svårt och stort att riktigt förklara för en 2,5 åring att dom ska bli storasyskon till en bebis. Men med böcker är det nog hundra gånger enklare 🙂

    Kram!
    http://www.elinteg.se

Tack för att du har något att säga!

