Lite toppar och dalar.

Jag har gett mig på virkningen av converseskorna och fastnat och rippat upp, gjort om och trott jag har gjort rätt. Nån gång blir det klart. Samtidigt håller jag på med en bakelse, det går lite lättare. Eller jag antar att jag gör rätt 😉

Återstår att se om de blir klara innan bebisens fötter blir för stora…

Helgen var bra. Kristoffer och jag åt lunch på Lilla K, alltid lika mysigt.
Alexis sov i vagnen så man kan säga att vi hade en liten dejt. Vi kunde prata ostört.
När hon hade vaknat begav vi oss till Buspalatset. Vi hade planerat att åka dit med hennes kusiner igår men de hade båda blivit sjuka så vi åkte dit i alla fall.
Vilket uppskattades av lilltösen.
Jag trodde jag skulle kunna vara med å leka mer än vad jag kunde, men jag försökte. Till slut satt jag och tittade på medan hennes far fick slita. Springa hit och dit och leka 🙂

Detta bildspel kräver JavaScript.


Egentligen kanske vi borde stannat hemma då det nu är slaget i sten att lilla fröken har… svinkoppor. Bara lite. Men vi ska se till att de inte sprider sig allt för mycket så nu är det insmörjning tre gånger om dagen. Har sett skräckbilder på google på barn med svinkoppor. Och så långt vill jag verkligen inte att det ska gå.
Äldre barn kan gå till skolan med svinkoppor men små ska tydligen vara hemma. De är väl lite mer upp i varandra.
Jag som just haft sportlov och veckan innan dess hade hon feber och var förkyld. Och nu ska hon vara hemma mer. Vi får se hur det ter sig. De börjar bli bättre och jag måste koncentrera mig på skolan.

Ny vecka och nya tag. Denna veckan har jag ett besök hos barnmorskan igen. Tre veckor sedan sist fast de känns som en.
I lördags gick vi in i V 32. Nedräkningen kan nästan börja 🙂

4 thoughts on “Lite toppar och dalar.

  1. Vad pluggar du till?:)
    Bra kämpat av dig att både plugga och även hinna med ditt övriga liv med familj och ankomsten för bebisen:) Med tanke på ditt tillstånd.

Tack för att du har något att säga!

