Snart kan jag börja…

Jag väntar och väntar på min virknål å garn som jag beställde i helgen. Men ändå är det bara onsdag. 
Postens paketspårning har avslöjat att det är en bra bit på väg.
Längtar! Och jag hoppas att det kommer flyta på. Att jag har anlag för att virka, bättre än att sticka 🙂

Jag har sportlov så Alexis är hemma med mig. Känns inte som om att jag vill gå ut och hitta på något med henne för då blåser vi bort. Visst är det vackert väder men det blåser så att jag tror att taket snart ska lyfta. Dessutom så är ju Alexis inte så glad i snö(mer än att äta den). Och det går inte att dra pulkan för på vägarna har snön töat bort, vilket är helt underbart!

Idag har jag dessutom blivit irriterad av något som liksom aldrig verkar få ett slut. En vuxen man som liksom aldrig tar sitt ansvar. Aldrig inser allvaret i vissa saker…
Men det gäller inte mig, handlar inte om mig så jag ska väl inte lägga näsan i blöt, egentligen.

5 thoughts on “Snart kan jag börja…

  1. Ja visst är det underbart att snön äntligen töar bort, jag kommer inte att sakna den!! Vi har tom. snödroppar, krokusar och tulpaner på god väg upp!

    Lycka till med virkningen, kommer säkert gå jättebra! Virkade converse är urgulligt, Fia fick det i doppresent av en kompis mamma. 🙂

    • Jag skaffade mig också virkgarn och virknål när ett av mina barnbarn var på väg. Men … hm … de ligger fortfarande kvar i skåpet. Hoppas det går bättre för dig.
      Du verkar ju i alla fall sugen.

      Kram!

Tack för att du har något att säga!

