Kreativitet

Alexis hade en period förut då hon ville riva sönder sidor i sina böcker och i tidningar och papper och sådant hon kom över.
Hon som alltid varit så varsam med sina böcker.
Nu tror jag att den perioden är över, åtminstone för nu.

Därför beslutade jag mig för att vi kunde ta en tur till biblioteket i lördags. Sagt och gjort.
Hon tycker alltid att det är lika roligt att vara där. Det hade nästan precis öppnat när vi kom men så småningom droppade det in fler barn som Alexis kunde betrakta på håll.
Dessutom har de roliga kläder att klä sig i. Vilket är en grej som de 

prinsessalexis

gör mycket på förskolan. Alexis var inte sent ute med att ta på sig första bästa krona och så självklart… spegla sig.
Hem kom vi med 7 lånade böcker varav en med Byggare Bob vilket är en favoritkaraktär liksom Dora – utforskaren.
Hon har sett båda på tv.

Igår kom jag över en bild som föreställde ett par virkade converseskor till bebis. Jättesöta. Vilket fick mig att vilja göra egna. Jag har även sett att det säljs sådana över internet… för minst 250 kr.
Därför bestämde jag mig för att leta mönster och göra egna. Det hör till saken att jag aldrig virkat förut. Jag hoppas att det ska bli ett bra resultat men först måste jag få hem garn och virknål som jag har beställt. 
Jag hoppas på att jag får dem i veckan, nu när jag har sportlov och lite mer tid att sitta med det. LÄNGTAR.
Kanske inte kommer vara av samma mening sedan… när jag sitter och inte förstår hur jag ska göra, eller att det bara blir fel och jag drar alla svordomar som finns i mitt vokabulär. 

Det återstår att se.
Tills vidare får jag helt enkelt hitta andra projekt att virka. Små bakelser t.ex.

2 thoughts on “Kreativitet

  1. Lycka till med virkningen! Stickat har jag gjort mycket men virka har jag aldrig lyckats med. Alltid gått åt skogen 😦 Men jag har sett skorna och de är så söta!

    Kram

  2. Kul med eget:) Något du kan se på bebisen och känna dig stolt över att ha tillverkat själv! Duktig du är:) Lycka till med projekten;)

Tack för att du har något att säga!

