Från den ljusa sidan… snart.

Som det verkar så är det Alexis första feberfria dag idag vilket gör mig hoppfull om att kunna återvända till skolan imorgon. Nästa vecka är det en veckas lov.
Så jag hinner plugga ikapp det jag missat hittills denna veckan. Ska sätta mig lite ikväll också.

Alexis har varit lite knepig nu om nätterna, hon har ju varit sjuk. Och på något vis så känns det mer okej att vara uppe med henne om natten när hon är sjuk än annars. Självklart tycker jag synd om henne. Men jag önskar att jag liksom hade samma lugn annars också när hon vaknar än att börja känna en inre stress när hon inte kunnat somna om på en längre tid. Vet inte hur jag ska förklara men antar att känslan är igenkännlig. 

Idag ska vi även hämta ut syskonvagnen som kom levererad igår. Kan knappt bärga mig innan vi får ta den på en tur. Men den som väntar på något gott.

För att prata om något som alla svenskar gör… vädret.
Det regnar här.
Plusgraderna är härliga, solen har legat på. Men nu… regnar det.
Och det är jag inte ledsen över för det är bättre än snö.
Bort med snön. Fram med gräset och hit med våren. Nu.
Jag vill kunna gå till lekparken med Alexis och göra sandkakor och jaga henne när hon tänker smita allt för långt bort.
Varken hon eller jag är ett stort fan av snö.
Annat kanske det blir nästa vinter. När hon är äldre och jag inte är gravid. Då kan vi åka pulka som aldrig förr! 
För det är faktiskt kul 🙂

Men nu, vår. Balkonghäng och fina blommor.

2 thoughts on “Från den ljusa sidan… snart.

  1. Hej ! Hoppas att ni får vara friska nu innan ni ska åka till Kalmar, själv tror jag att jag har fått bort allergin nu men det svårt. Clarityn hjälpte inte så det blev en kur med betapred o tavegil.
    Tänkte att ni skulle få recept på rosepepparsås o portvinssky/sås
    Rosepepparsås : smält smör i en kastrull o bryn 1-2 msk (beror på hur stark man vill ha den) rosepeppar. Tillsätt 1 köttbuljongstärning o 3-4 dl grädde. Låt koka ihop. För att få den såsig använd ljus majzena redning till rätt konsistens, smaka av.
    Portersky/sås : Häll 2 ½ dl vatten, 2 msk kalvfond och 1 dl portvin /rött vin /matlagningsvin i en kastrull och låt koka ihop till en tredjedel. vispa i 2-3 msk smör lite i taget och smaka av med salt o peppar. Avänd mörk majzena redning om vill få den lite såsigare.
    Lycka till i köket. Ha en bra helg och många stora kramar till er alla .

Tack för att du har något att säga!

