En hermafrodit.

För någon natt sedan drömde jag om att vi var på förlossningen och skulle föda.
Sagt och gjort. När bebisen väl kom ut så frågade jag givetvis vad det blev.
Barnmorskorna såg förfärade och jag blev så klart orolig.
De sa att vi fick se efter själva.
Hälften snopp och hälften slida.
Min kommentar på det var ”Vad ska bebisen nu heta?”.
Precis som om att det vore normalt för mig med en bebis med två kön.

Den drömmen fick mig att fundera lite.
Tänk om jag skulle föda en hermafrodit.
Och i och med det så tänkte jag lite på vad som är ett kön, egentligen.
Vad det gäller kläder så bestämmer man själv vad man vill ha på sig.
När jag handlar kläder åt Alexis så ser jag inte pojk och flickavdelning, jag kollar igenom båda leden. Kläder är en del av hur man vill uppfattas.
Men kläder handlar inte om kön utan om vem du är.
Och kanske blir vi inte kära i ett kön utan i människan.
Självklart blir jag inte kär i en kille bara för att han har en snopp utan för den han är.
Å andra sidan har jag aldrig varit kär i en tjej.

Jag vet inte, vad är ett kön?
Den enda skillnaden är ju vad vi har mellan benen och kurvor VS muskulatur.
Tänk om jag är en kille fastän att jag är ämnad att föda barn.
Eller om Kristoffer är en tjej fast han är ämnad att sprida sin säd vidare.
Sedan vad som identifierar de båda könen är vad vi människor har skapar.
Att tjejer ska ha rosa och att killar ska vara tuffa. 

Nog om det.
Jag klarade kompletteringsprovet. Som för övrigt var samma prov som vi gjorde första gången. Max poäng var 20 och jag var 4 poäng från fullpott. Mycket bättre än sist.
Men då kunde jag inte koncentrera mig och var stressad att hinna innan Alexis skulle hämtas från förskolan.

Och… jag var på MVC idag. 
Magen har växt 4 cm på en månad och under de här 30 veckorna har jag gått upp tre kilo.
Det spänner i skinnet så nu är det väl dags för mig att expandera som aldrig förr.
Jag kan nog stå ut med en lite större mage, men inte mer än så.
Det är jobbigt att ta sig ur soffan, få på Alexis alla kläder innan vi går ut.
Sova… allt kissande.
Men så fort bebisen sparkar glömmer jag att det är jobbigt.
Än mer kommer jag glömma allt det jobbiga med att vara gravid när jag får se mitt lilla knyte. Som jag hoppas inte är en hermafrodit 😉

2 thoughts on “En hermafrodit.

  1. Haha ja det va ju en komisk dröm:P Man drömmer mycket i det stadiet, och de mest konstigaste sakerna.. Bra fråga det där. Vad är ett kön egentligen?
    T.ex. finns en del flickor som dras mer åt det pojkiga hållet när de kommer uppåt skolåldern. Kanske skulle just den flickorna va menade att bli pojkar från början. Något som jag frågat mig gällande min halvsyster i alla fall:P

    Jag har ingen om vad du fick bra resultat inom för ämne, men grattis i alla fall:)

Tack för att du har något att säga!

