Ett knepigt inlägg.

Hit och dit, hit och dit.
Jag har tänkt fixa ett inlägg sedan i söndags men här har det stått still.

I helgen gjorde jag lera till fröken krukmakare.
Gjorde en grön och en blå.
Vet inte varför jag trodde att färgerna skulle få vara var för sig.

IMAG2023IMAG2022

                                                                                                                                                                                 

 

 

 

 

IMG-20130211-WA0001

 

 

I tisdags åt vi semlor. Trodde inte Alexis skulle tycka om det men det gjorde hon. Det är gott med semla.
Imorgon är det alla hjärtans dag och då ska vi ha plankstek här hemma. Vi får se hur det går. Som efterrätt blir det cheesecake.
Egentligen kunde vi skippat efterrätten med tanke på alla andra onyttigheter som åker in i magen den här veckan.

På lördag ska Alexis få vara med sina kusiner. Jag och Kristoffer ska till IKEA och köpa ny säng åt stora damen och så ska vi gå på bio, Beautiful Creatures. Hoppas på att den ska vara bra.
Härligt med lite egentid med mannen 😉
Särskilt innan bebisen kommer. Då har jag en liten fastklistrad hos mig igen.

Och dessutom, hur fixar jag bildspel?
Jag vet hur jag gick till väga förut, men nu är det ju nått nytt med bilder osv här på wordpress. Nån som vet? Blir mycket enklare och finare.
Tänkte lägga upp fler bilder(för en gång skull), men det blir så knepigt när jag inte kommer på hur jag fixar bildspel längre.

5 thoughts on “Ett knepigt inlägg.

  1. Vad mysigt hon har din Alexis … vilken mamma som gör deg som hon kan blanda … och njut medan tid är av egentid med Kristoffer … sen kan det ju dröja ett tag med det 🙂

    Innan jag fattade hur man gjorde bildspel höll jag på att bli galen men så här går det till:
    1. Tryck på” Lägg till media”
    2. Tryck på ”Skapa galleri” som står till vänster bland alternativen
    3. Ladda upp Bilder (filer) eller använd de du har i ditt mediabibliotek.
    4. Markera de bilder du vill ha med i bildspelet
    5. Tryck på ”Skapa ett nytt galleri”
    6. När ”Inställningar för galleri” kommer upp till höger trycker du på Typ och bläddrar ner och markerar Bildspel
    7. Tryck på ”Infoga galleri” och … voila … där har du ditt bildspel.

    Lycka till och

    Kram!

  2. Ping: bla bla bla … bildspel « SKATANS TANKAR

Tack för att du har något att säga!

