En rundvandring i min skalle

I måndags var det prov i matte. Igår fick jag reda på mitt resultat.
Egentligen ingen överraskning. Precis under godkänt. Så det blir ett kompletteringsprov som de så fint kallar det.
Jag fick en blackout när jag satt där. Jag visste, långt där inne i skallen, hur jag skulle räkna ut det. Men när det skulle ner på papper var det en annan femma.
Hoppas på att det blir grön lampa efter kompletteringsprovet så att jag kan släppa det och gå vidare.

Nästa gång är det ett större, mer omfattande, prov. Då gäller det verkligen att ha huvudet på skaft. Just nu håller vi på med att rita grafer osv. Har väl just förstått hur jag ska fatta var lutningen ska ritas… Tror jag. 
Det är ett tag till nästa prov men bäst att fatta nu och repetera när provet är i antågande än att inte fatta riktigt nu och så ska jag ta upp allt sedan igen.

På tal om matematik så ska Alexis snart få en ny säng.
Vi tänkte planera in någon helg då vi kan åka och köpa den, på IKEA.
Det är en växasäng.
Istället för att köpa en till spjälsäng så får Alexis en ny. Så den ska inhandlas inom kort så att hon hinner bli van med den och tycka att det är hennes säng så att hon inte upplever det som om att bebisen får hennes säng. För jag tror att hon kan tänka så, i alla fall i de banorna.

På tal om bebis så är Rufus som sagt struket. Och helt plötsligt har vi tre nya kandidater:

  • Loui (min favorit)
  • Blake (Kristoffers favorit)
  • Dylan (förslag från min syster)

Alla tre kan jag faktiskt tänka mig. Vi får väl se hur det slutar. Om det blir något helt annat 😉

3 thoughts on “En rundvandring i min skalle

Tack för att du har något att säga!

