Namn på tillskottet

Vi har länge haft ett bestämt tjejnamn på det kommande tillskottet.
Novali/Nova-li(inte bestämt hur det ska vara uppbyggt).
Jag kände för Rufus till killen. Tyckte att det var ett fräckt namn. Särskilt om lillkillen blev lockig. En liten Rufus.
Kristoffer gillade inte den idén medan jag verkligen kunde tänka mig det namnet.
En dag kom Kristoffer och sa att han hade funderat på Rufus. Till slut hade han tyckt att det var bra så vi bestämde oss för Rufus.

Innan vi kom på Rufus så var det en plåga att inte ha ett namn klart. Spikat.
Ett namn vi var helt säkra på. Lika säkra som vi är över Novali och lika säkra som vi var över Alexis.
Nu har det gått en tid sedan vi spikade namnet Rufus.
Inatt drömde jag att vi var på förlossningen och bebisen lades på mitt bröst och det blev en liten pojk.
”Hej, Rufus. Lilla gubben”, sa jag i drömmen.
Det kändes fel.
Rufus hmm, Rufus… Nä.
Det var inte alls lika härligt och fint som jag först tyckte.
Så nu vet jag inte vad det ska bli.

När jag berättade hur jag kände för Kristoffer så hade han tänkt samma sak förra veckan.
Jag antar att vi är tillbaks på ruta 1 vad det gäller pojknamn.
Förslag?
13-14 veckor kvar…

6 thoughts on “Namn på tillskottet

  1. Svante! Fast kanske inte. Jag tycker det är viktigt att syskonens namn har samma stil annars blir det så fel… Själv tyckte jag det var svårt med namn innan man sett nytillskottet! Lycka till med funderandet…

    Kram

  2. Jag tycker Dylan låter coolt tillsammans med Alexis, men det tror jag att jag sagt innan 😉 Charlie passar också bra ihop ( min personliga favorit är Elliot, men det har jag ju redan fått svägerskan till att döpa sitt barn efter…haha) Men Alexis har ju två kusiner som heter Leo så då kan ju mina barn ha två kusiner som heter Elliot…. och du… ta det lugnt, än är det långt kvar till bebis tänker komma. Det ger sig vad det är för en filur, släpp lite på kontrollen…. Kram

    • Ja, Dylan va nice.
      Vi får se vad det blir. Vi har nu tre namn som ligger på listan över tänkbara.
      Jag skulle vilja ha det spikat innan ungen tittar ut.
      Så att h*n inte går namnlös efter förlossningen.
      Kram

Tack för att du har något att säga!

