Gravid + vinter + barn = trött mamma.

Jag är trött på kylan just för att alla dessa kläder ska på.
Det hade inte varit något om det inte vore för graviditeten. Eller jo, det hade varit lika tradigt men jag hade inte blivit lika fysiskt utmattad. 
Jag gillar inte vintern, inte ur det perspektivet. 
Det som är roligt med vintern är att åka pulka och göra snögubbar.
Det är inte heller det lättaste när jag är gravid.
När jag fått på ungen alla kläder och klätt mig själv och ta med allt pick och pack som ska med så ska vi gå till bilen… eller ja.
Jag går och Alexis vill bäras.

Bäras. Jag som vid det läget redan känner mig som en packåsna. 
Jag brukar be henne gå halvvägs. Det går ganska bra. Ibland glömmer hon att jag sagt det och går hela vägen.
Sedan ska jag skrapa rutorna på bilen. Nu när det är så himla svinkallt så det är är dryg is på rutorna som tar en stund att få bort. Framrutan har jag skydd på så där blir det inget och bakrutan har värmeslingor så den saken är biff.
Jag har beräknat en viss tid med allting för jag hatar att komma försent.
Det brukar gå ihop precis.

Idag kom jag på att vi kunde ta pulkan till bilen.
Mycket enklare och Alexis tyckte det var roligare. Varför har jag inte tänkt på det tidigare?
Sedan när jag fått in henne i bilen och startat den så var det dags för de där rutorna.
Lika dryg is som vanligt men jag kom på ett trick med skrapan som liksom gjorde det lättare, det gick smidigt.
Så när vi väl skulle komma iväg hade vi gott om tid på oss.
Då blir jag glad.

IMAG1986

 

Dagen har gått bra sedan dess och med en sådan start kände jag att inget kunde gå fel.
Tills jag kom till förskolan. Då hade Alexis just trillat in i soffkanten och haft näsblod. Hennes näsa blev lite blå.
Väl hemma hade en fläskläpp växt fram. Alexis tog ut nappen och pekade på den och sa: ”Soffan…fökolan”.
Älskade vännen.
Den tur jag haft idag, har inte denna lilla skönheten haft.
Tur att jag fick med mig en tablettask från affären tidigare idag.

2 thoughts on “Gravid + vinter + barn = trött mamma.

Tack för att du har något att säga!

