Det här med barn

Vad är det med folk egentligen?
Jag vet, barn är helt underbara, knasiga, kloka, söta och hur fina som helst men att stanna en moder och ett barn för att sedan ta barnets hand och pussa på det och säga hej hej till barnet är väl knappast okej?

Jag kom på igår att det har hänt oss förr. Antagligen samma kvinna.
Hon måste verkligen älska barn, kanske kan hon inte få egna, eller så längtar hon såå tills det är rätt tillfälle i hennes liv att skaffa eget.
Enda sedan Alexis var bebis så har folk liksom stannat oss, tryckt ned sitt nylle i vagnen och gullat med bebisAlexis.
Nu är det andra toner.  Nu är hon är duktig, snäll och rar.

Då skulle dom se henne här hemma.
Inte alls samma goa, lydiga tjej som de har sett när hon strövar omkring bredvid mig i affären. Här hemma ska allt rivas ut och våra nej ska ignoreras. busig blick
Hon kollar på oss med en listig blick(ungefär som på bilden när hon tagit pappas dricka) och gör precis tvärtemot vad hon får.

Ibland kommer hon fram och klappar mig på kinden och ser lite söt ut.
Särskilt om hon vet att jag är arg. Då kan hon bjuda på en kram och säga ”goging kam” (=goding kram).
Hon vet mycket väl att jag smälter då och liksom låter henne hållas.
Om jag kan överlista henne då?!
Vad är hennes svagheter? 😉

Två år i april. Vilken spännande resa det här har varit och är. Och snart börjar en ny, som ska sammanflätas med vår nutida existens.
Vi tre, ska bli fyra (Eller fem om vi räknar med katten).
LÄNGTAR. Och är grymt nyfiken på vad det är för en krabat där inne, tjej eller kille? 🙂

2 thoughts on “Det här med barn

  1. Nej, så gör man inte! Inte med barn som man inte känner!

    Det ÄR en spännande resa att följa ett barns uppväxt. Det händer så mycket på så kort tid att man ibland inte hänger med. Visst var man trött periodvis men det var också en alldeles underbar tid!

    Kram

Tack för att du har något att säga!

