Sjukstugan

Är lite efter i matten eftersom att jag inte varit på alla lektioner. Var på lektion igår. Kristoffer kunde jobba in lite tid så att jag kunde gå. Men idag går jag inte och imorgon är det inget.
Jag ska göra veckouppgifter för att han ska se att jag gör något när jag inte är på lektioner.
Vi får se när Alexis kan återgå till förskolan. Hon har ju en lindrig form av vattkoppor vilket för det svårt att tyda när hon kan gå tillbaks till förskolan.
För hennes prickar är liksom inte helt vätskefyllda. Knappt alls.

Men hon har fått nån ny prick annars verkar det avta. Får titta på henne ordentligt vid badet ikväll så får jag göra en bedömning efter det.
Hon har varit hemma en vecka nu.

Kristoffer var hos doktorn igår och mycket riktigt var det bihåleinflamation och han har fått penicillin. Hoppas han blir bättre han också. Jag frågade honom om man inte är hemma

Saknar lekplatsen

Saknar lekplatsen

när man har bihåleinflamation. Han har rätt när han säger att vi inte har råd med det.
Men hälsan först, tycker jag.
Snart är vi väl på banan igen, antar jag.
Själv så ska jag ta igen pluggandet när denna lilla prinsessan sover.

One thought on “Sjukstugan

Tack för att du har något att säga!

