Vårdcentralen… igen.

Alexis har varit på vårdcentralen idag… igen. Jag förklarade för henne att vi skulle till dit varpå hon började hålla för örat.
Men det var inte det som skulle kollas idag, fick jag förklara. 
Det var alla prickar hon har lite varstans. 

Hon sa att hon inte ville åka dit men i slutändan var det inga svårigheter att få med henne. Förutom att det är -20 grader ute och hennes gravida mamma ska försöka få på henne alla lager med kläder. Till slut så.
Iväg kom vi och hon gjorde inga höga protester när distriktssköteskan tittade på prickarna. Kanske inte lika hemskt som att en främmande människa ska trycka in något i öronen på henne och kika.

Hon tyckte också att prickarna kunde tas för vattkoppor och hon undrade om hon varit i närheten av någon som haft det.
Ja, det gick ju på förskolan innan jul.
Hon hämtade en doktor som kollade på prickarna och han konstaterade direkt att det mycket riktigt är vattkoppor som lilla fröken har.
Lindriga sådana då hon inte kliar på dom och bara vissa fylls med vätska.
Vissa prickar dyker upp och försvinner efter någon dag.
Detta gör det ju väldigt svårt att besluta om när hon ska börja på förskolan igen.
Vi vill ju så fort som möjligt. Jag som just skulle komma igång med matematik och så blir hon sjuk.

Kristoffer är inte kry han heller. Misstänkt bihåleinflamation. Men för att det skulle vara det behövde vårdcentralen veta om han har feber som ligger på 38,5. Ingen temp är tagen på honom men vid vissa tillfällen har han känts varm. Så han får börja ta tempen på sig själv.
Om han inte vill bli ompysslad av frugan 😉
Han går till jobbet ändå…
Som alltid. 
Jag skulle behöva låsa in honom för att få honom att stanna. 
Han var hemma några dagar förra veckan för då insåg han att han är galen som tänkte gå till jobbet i det skick han har varit i.

Så här hemma är det inga glada miner.
Eller jo, egentligen. Alexis är ju sig själv med fart och fläkt. Mig är det inget fel på mer än att graviditeten tar ut sin rätt vissa gånger.
Men jag hade velat komma igång med plugget, gå på lektioner.
Vi får se hur vi ska dela upp det. 
Eftersom att jag är arbetssökande utöver de 25% jag pluggar så förlorar vi mer pengar på att Kristoffer går hemma. Får se hur det blir. Om han kommer hem när jag ska till skolan eller nått…

Ha en trevlig måndag!

One thought on “Vårdcentralen… igen.

Tack för att du har något att säga!

