En spark i arslet, en klump i bröstet.

Helgen kunde ha börjat bättre.
Inte nog med Alexis säkert har öroninflammation då hon varit förkyld, feber och ont. Nu rinner det ur hennes ena öra så det håller väl på att bli bättre antar jag.
Hon sover dåligt vilket medför att vi också gör det.
Som sagt, inte nog med det.
Jag jobbar, eller jobbade, via ett bemanningsföretag där villlkoren inte alltid är de mest rättvisa. Och arbetsplatsen jag jobbade på via bemanningsföretaget tyckte inte att jag nådde upp på deras nivå efter den här tiden som jag arbetat och därför valt att avsluta med mig som klient.

Vilket då betyder att jag slutar med omedelbar verkan.
Så jag har inget jobb längre.
Anledningen till att de ville bryta med mig var just det att de inte tyckte att jag höll deras standard. Jag själv tycker att det har gått bra för mig och jag kan besvara kundernas frågor osv. Men jag antar att detta var de dom ville så jag kan inte annat än att lyda.
Tänker ringa kvinnan som tagit detta beslut och förhoppningsvis få en mer utförlig anledning.
Så ja. Kände mig tom hela kvällen igår. Bättre idag.
nemi-20100222
Jag har ju en bebis i magen, en familj att älska och framtiden tar inte slut här.
Det tog inte lång tid, faktiskt i bilen hem, då jag tänkte på vad jag skulle göra nu.
Det kändes bättre när jag kom på att jag faktiskt kan plugga matte B på komvux nu innan bebisen kommer så har jag det avklarat. En del säger att man till och med kan plugga när man är föräldraledig? Om jag inte skulle bli klar innan bebisen kikar ut så är det ju bra om jag har möjlighet att fortsätta lite efter födelsen också. 
Jag har kontaktat en studievägledare efter att jag sett att de har intagningar till vårterminen redan nu i veckan och följande månad.

Vilket känns underbart och inte lika hopplöst.
Även om det känns som om att jag skulle vara värdelös då jag inte kan förstå riktigt varför jag fått kicken. Massa andra anledningar har snurrat i skallen, jag har granskat mig själv i min jobbmiljö. Jag är gravid. Jag vet inte.
Ska väl sluta tänka på det och inrikta mig in på att plugga istället för att sedan efter föräldraledighet kunna göra högskoleprovet och sedan börja plugga till det jag verkligen vill.

7 thoughts on “En spark i arslet, en klump i bröstet.

  1. Usch gumman. Inget roligt det där med jobbet.. å lite fult sätt också att du inte fått en ärlig chans att ändra och förbättra om de nu ville att du skulle göra annorlunda. Tror att det är bra om du ringer och hör varför… Och framförallt otroligt starkt om du gör det. Du är duktig och de vet inte vad de går miste om kära syster!

    Ang örat på lilla Alexis… Om det rinner behöver nog en doktor kolla på det för det innebär att trumhinnan spruckit. Kram på er. Och ta hand om varandra.

  2. Det är klart att du är bra på det du gör. Jag tror att de gjorde så av någon helt annan, beräknande, anledning än att du inte dög, så klart!! BRA om du ringer och hör om anledningen och det vi läser här i bloggen, ditt sätt att kunna uttrycka dig så väl, visar att du självklart är en tillgång för vilket företag som helst. Så det så.

    Bra att du ser så klokt och positivt på tiden och använder den så väl, t ex gm studier.

    Kram!

  3. Förstår mer än väl att du blev både besviken och ledsen. Men jag tycker att du ska be att få en utförlig förklaring och få veta varför. Sedan tycker jag att om man inte är nöjd så ska personen i fråga få en andra chans att bättra sig.

    Men jag är inte förvånad. Bemanningsföretag har tyvärr väldigt märklig policy och är inte att lita på. Sonen blev ju lovad jobb genom ett och allt var frid och fröjd. Plötsligt fanns det inget jobb för honom och förklaringen han fick var mer än lovligt svamlig! De behandlar ofta unga människor hur som helst så försök att inte ta det personligt.

    Kram

    • Ja, jag tycker också att de kunde ge mig en chans om de nu tyckte att jag inte höll måttet.
      Men det är ju enkelt för dom att kicka en just för att det är genom ett bemanningsföretag.
      Segt och jag ska försöka undvika sådant i framtiden även om arbetsförmedlingen pratar om att anmäla sig till ALLA bemanningsföretag eller så många man bara kan…. Jo jag tackar ja.

      • Sonen har vägrat att anmäla sig efter det som hände. Nu löste det sig ändå för hans del men det var stor oro och osäkerhet under en period. För jäkligt helt enkelt!

  4. Jag håller med Znogge helt och hållet. Ta det inte personligt. Jag tycker det minsta man kan göra som arbetsgivare är att tala med sin personal om man nu är missbelåten över något så att hen kan rätta till det eller bedöma själv om det är ”rättvist”. Jättestarkt av dig att ringa och be om en förklaring. Som jag har lärt känna dig här på bloggen är du en mogen tjej med stor integritet som vuxit enormt på den tiden vi ”känt” varandra, tacklat svårigheter som många skulle ”bangat ur för” o s v. Och det är alltid bra att studera och nu passar det ju bra (om du orkar) nu när du är gravid. Hoppas du får behålla Alexis på dagis bara.

    Massor av kramar!

  5. Vad tråkigt det där med jobbet:/ Men härligt att du tar ny tag och förbereder dig inför det du vill göra och bli i framtiden;)

    Fortsätt kämpa och ge inte upp din dröm, så kommer du nå ditt mål!
    All lycka och framgång:)

Tack för att du har något att säga!

