Ett år utan sorg, är det du 2013?

Nyårsafton var bra. Kom till Västerås dagen innan. Och åkte hem dagen efter.
Vi besökte, som ni vet, Frida med familj.
Det byttes julklappar och lagades mat. Fyrverkerierna väckte Alexis men hon blev inte allt för rädd utan undrade mest var det var som blinkade (Kristoffer hade inte dragit ned rullgardinen helt i det rum hon sov i).
Nu är det åter till verkligheten efter den långa julledigheten. 

Förkylningen har börjat avta men jag har haft lock för örat de senaste dagarna. Störande!
Jag hör mig själv prata.
Det försvann under nyårsafton men kom tillbaks dagen efter. 
Alexis som var den som troligen smittade mig har blivit kry.
Tills idag, nu har hon feber.

Så imorgon delar vi på vabbandet då jag jobbar halvdag.
Det är skönt att veta att det snart är helg igen. Känns som om att vi (jag och Alexis) har haft det lyxigt med en hemmavarande pappa sedan den 22 december.

Nästa gång han är ledig är när vi ska åka till Kalmar i början av april.
Får se om det blir över påsk. Vore ju trevligt.

För att återgå till nyår. Jag har inte ens haft en tanke på att ha något nyårslöfte.
Det jag hade 2012 var ju att ha en kropp som en grekisk gudinna i skrivande stund och om jag då blivit gravid så skulle det få bli som en grekisk, gravid, gudinna.
Hur jag lyckades?
Första halvåret, bra. Sedan så blev jag befruktad och då har jag inte kunnat gå ner i vikt som jag velat, utan gått upp (av förklarliga skäl). Men inte mer än nödvändigt.
Tränade så som jag gjort hela året i början av graviditeten men kände mer och mer att jag var tvungen att ändra träningsform. 
Jag hade tankar om att simma mer men det har liksom inte blivit av.
Så de senaste månaderna i alla fall har det där med motionering avtagit men jag känner att jag verkligen vill röra på mig.

Så simma, det ska jag. När förkylningen försvunnit helt.
Förra graviditeten gick jag upp ca 10-11 kilo och det är precis som det ska vara. Så jag ska fortsätta tänka på intaget så att det inte blir mer än vad som behövs.

I år har jag inget nyårslöfte… Jag vet inte vad det skulle kunna vara.
Bli rikare? Ja, det är ju en målsättning och kan verkligen tolkas på olika sätt.
Jag frågade Kristoffer om han hade något nyårslöfte.
Han sa, utan att direkt tänka efter ”Att vi ska gifta oss 2013”.
Så under detta året kanske det efterlängtade frieriet inträffar?
I så fall har jag inga invändningar på vilken lycka, och rikedom, 2013 kommer ge mig med en till trollunge och att bli fru.

2013, jag är redo!

3 thoughts on “Ett år utan sorg, är det du 2013?

  1. Oj ja … det låter nå´t det 🙂 … GOD FORTSÄTTNING fina Turez på 2013 och krya på dig. 2013 blir ett bra år. Det känner jag på mig.

    Massor av kramar!

Tack för att du har något att säga!

