Inte alltid så lätt.

Graviditeten gör sig påtaglig på fler vis. 
Jag kan inte längre bära runt på Alexis när helst hon vill det så hon måste gå på avvänjning eller något 😉
Jag försöker få henne att gå om vi ska någonstans men det är inte alltid det finns tid till det och då måste jag bära henne. Om inte Kristoffer är med då, då får han ta den biten.
Lika med tvätten. 
Orkar inte bära ner tvättkorgen till källaren så första rundan i tvättstugan får Kristoffer ta.

 Jag kan inte minnas att det var lika förra graviditeten. Då gick jag ju och bar på skolböcker då jag pluggade på skrivarlinjen.
Här sitter jag och jämför mitt barn med en väska med böcker…
Väger nästan lika mycket i alla fall bara det att böckerna inte är några energisugare i samma bemärkelse.
Jag klagar inte. Jag skulle inte velat ha haft det annorlunda.
Eller jo, jag hade velat orka mer, lika som jag gjorde förut.

Men nu är jag gravid och måste dra ner på tempot.
20 veckor kvar och jag hoppas att det håller sig stabilt ett bra tag till.
Det som är bra med mitt jobb är att skrivbordet kan ställas in så att jag kan stå å jobba om det skulle bli jobbigt att sitta ner och tvärtom. I dagsläget är det enbart problem med att gå runt för länge och fixa och dona. Det orkar inte jag med.
Men att bara stå rakt upp och ned och prata i telefon, det ska jag allt klara av.
Bebisen sparkar och har sig när jag har suttit i en och samma ställning för länge.
H*n sparkar såklart annars också men som mest då.
Dags att röra på sig betyder det väl. 

Dessutom är min mage större denna graviditet än den förra, vid samma tidpunkt. Vilket är lite jobbigt. Men det är sådant man får ta!

Och vad ska bebisen heta? Det är en väldigt bra fråga.

2 thoughts on “Inte alltid så lätt.

  1. Livmodern är mer elastisk andra gången så därför blev man större snabbare. Tredje ska vi inte prata om 😉 Äldsta fröken hade kikhosta när jag var i nionde månaden och bära var det naturligtvis inte tal om så Husse fick vara hemma en del… För det är inte lätt att säga till en 1-åring att man inte kan bära. Men det mesta löser sig på något vis.

    Ha en fin helg

Tack för att du har något att säga!

