En för alla, alla för en.

Istället för arbetsförmedlingens tråkiga coachprogram fick jag jobba idag. Någon som ringt sig in sjuk. Tack för det!
Första riktiga jobbdagen efter utbildningen och det var inte så farligt som jag hade trott. Blev nervös och hetsade upp mig inför första egna samtalet. Jag som annars i princip aldrig blir nervös. Men det gick galant och sedan rullade det bara på om vart annat.
Jobbar inom kundtjänst för de som inte har uppfattat det 🙂

Riktigt kul, så här till en början.
Efter jobbet hämtade jag Alexis ifrån förskolan där det stod en lapp ”Vattkoppor i huset”.
Och direkt tänkte jag ”Hoppas att Alexis smittas”. Vad är jag för en mamma?
Men det skulle vara så skönt om vi fick det överstökat nu. Nu skulle det vara en perfekt tid.
Jag har haft sjukdomen förut och Kristoffer tror sig ha haft den så varför inte Alexis också?
Slipper vi det sedan liksom. Någon gång måste hon få det och helst när hon är så här pass liten.
Tydligen finns det vaccin som i första hand ges till barn över 12 år och vuxna som tidigare inte har haft sjukdomen. Så i värsta fall, om hon inte hinner bli smittad, så får det bli den utvägen i slutändan.

Jag har dessutom bokat klipptid idag. 
Den 20 december sätter jag mig under saxen igen. Var ett tag sedan sist så det behövs kan jag verkligen säga. 
Jag har samma fundering som den gången jag rakade ena sidan. Och som jag egentligen har haft sedan dess. Att jag skulle klippa det lite kortare. 
Fast inte kort, kort. Mitt hår sträcker sig ner till svanken och även om jag klipper 20-30 cm så kommer håret ändå anses vara långt. Vilket passar mig bra.
Jag trivs i mitt långa hår, har en slags relation till det.
Därför var den lilla rakningen på ena sidan sist en ganska stor grej men när det väl var gjort så tyckte jag inte att det var så farligt. Det växer ju ut. 
Kanske jag vågar lite andra saker nu då.
Det återstår att se.
Bilder kommer ni att få se men inte förrän den 20 december då alltså 😀

Är schemalagd för jobb på onsdag och fredag också. 
De andra dagarna är det jobbcoach som gäller hela dagarna. Blä!
Men det är den bittra sanningen.
Lussefika på förskolan torsdag eftermiddag vilket jag hoppas att jag kommer kunna gå på. 

2 thoughts on “En för alla, alla för en.

Tack för att du har något att säga!

