Snökaos

Sista utbildningsveckan gick av bara farten och slut i huvudet var jag så jag har inte orkat med att skriva. Men här är jag nu.
Andra advent är det också.
Det har varit snöoväder dagarna i ända så den som har kört samåkningsbilen har fått koncentrera sig och föra oss alla i säkerhet. Duktiga chaffisar som låter det ta sin tid.
Och visst har vi slirat… till och med fastnat.
Men hem har vi kommit hela och det är huvudsaken.

I helgen har vi varit på stan, köpt en pulka och lite fina kuvert till julkorten som ska skickas i veckan.
Idag har vi pysslat och fixat i ordning julkorten. Roligare att göra dom själva.
Vi har några kvar att göra så det får vi ta i veckan om orken helt magiskt skulle infinna sig efter Alexis läggningsdax.

Veckan som kommer då har jag två jobbpass inbokade och då är vi all alone (nästan). Hjälp finns alltid att få om det skulle vara några oklarheter. Ska nog gå bra, hoppas det blir kul!
De dagar jag inte jobbar är jag förpliktigad att gå på nån jobbcoachgrej via arbetsförmedlingen… Inte det minsta kul. Har varit där en dag innan, i början på denna veckan. Och det är inte direkt som om att jag går dit med ett leende på läpparna.
Måste man så måste man, allt för pengarna.

Sedan i januari så sätter jobbet igång på allvar och då hoppas jag att jag kan skriva ut mig ut arbetsförmedlingen. Done!
Sedan skriva in mig för en månad. Sedan går jag på mammaledighet… igen.
Längtar nästan dit, till att vara ledig utan något tryck ifrån arbetsförmedlingen. Trodde aldrig att jag ens skulle yppa ett ord om att jag skulle längta.
För i längden blir det slentrian.

Bebisen har börjat göra sig påmind dagligen. Ibland får h*n in riktiga sparkar och det är ju inget annat än underbart. 
Den 19 december som sagt, ultraljud!
 

One thought on “Snökaos

Tack för att du har något att säga!

