Sliriga vägar.

Idag var det jag som körde samåkningsbilen till jobbet och det var en tur som hette duga.
Kom inte långt förrän allt började glida.
Det var som halkan all over again.
Men jag fick lära mig av medpassagerarna hur jag bäst gör vid alla glidningar.
Att bromsa vad tydligen fel.

Det var halt som attan på vägarna och resan till och från jobbet tog mer tid än vanligt.
Det var tal om att åka tidigare imorgon, bara därför, men vi får väl se.
Halt är det i alla fall och den vägen vi tar till jobbet hade det inträffat tre olyckor vid lunchtid. Så jag tog det lilla lugna och gasade inte för fulla muggar.
Fler som tänkte som jag så det gick lugnt till. Väl hemma så kunde jag pusta ut.

Vi överlevde, vi hamnade inte i diket eller blev påkörda.
Allt kunde hända men inget hände.
Imorgon är en ny dag men då är det inte jag som sitter bakom ratten.

3 thoughts on “Sliriga vägar.

Tack för att du har något att säga!

