Det var den helgen det.

Allt som jag hade tänkt göra i helgen, den lediga tiden. Ja, inte ens hälften blev gjort.
Vi tog det lilla lugna istället. Var i Gävle och träffade Frida med familj på en blixtvisit.
Vi handlade lite tillhörigheter till bilen, leksak till Alexis osv på Biltema.
Efter att Frida och vi hade skiljts åt så åkte vi till Ikea och köpte lite prylar. Bland annat ett tidningsställ att ha på väggen.
ÄNTLIGEN!

Har velat ha en hur länge som helst och nu har jag en. Ordning och reda bland alla tidningar.
Putsat några fönster, det hann jag i alla fall med.
Eftersom att jag är ledig idag så ska jag, efter det här inlägget, ta tag i annat som jag inte hann.
Måste veckohandla också för det gjorde vi inte igår heller.

Natt kom snön. Och nu så här på förmiddagen snöar det mer.
Allt är vitt. Några grannar har sina ljusstakar i sina fönster. Och det gör mig lite sugen på att ta fram lite här hemma också men det blir det inte förrän i helgen. Då ska det pyntas. Innan dess hoppas jag att alla fönster kan få bli putsade.

Bebisen har börjat puffa. OCH ta ut sin rätt. Jag orkar inte bära Alexis längre för det trycker på eller hur jag ska säga. Det gör Alexis frustrerad så klart. Hon börjar bli tung också, dessutom. Så det är inte lika enkelt som det var förr. Bebisen kommer kännas lätt som en fjäder i jämförelse och jag kan inte annat än att längta till maj då den lilla kommer.
Men först är det ultraljud den 19 december.

2 thoughts on “Det var den helgen det.

  1. Nej, det är inte lätt att bära när man är gravid! Känns inte bra för varken rygg eller mage 😦 Kristoffer får göra jobbet på den fronten.

    Här tjuvstartade jag i går och nu har dörren fått en juldekoration. Så lite röda blommor också. Men snön är vi utan!

    Kram

  2. Det var jätteroligt att träffa er! Synd att det vart så kort. Det får vi ta igen under nyårshelgen! 🙂
    Kul att ni kom iväg till IKEA. Vi får höras i veckan tycker jag. Måste få mattips. 🙂
    Kramar från Västerås!

Tack för att du har något att säga!

