En dag, för resten av mitt liv.

Helgen har seglat förbi och allvarets vecka är här.
Kristoffer var på kick off med jobbet i helgen. Han åkte vid tre och var hemma, lagom lullig, lite efter tolv.
Kändes konstigt att sitta här hemma själv på kvällen. Det var nästan så att jag inte ville natta Alexis för att ha lite sällskap. 
Men när jag började få huvudvärk och hon började bli övertrött så fanns det ingen annan utväg. Jag fick klara mig själv.

Gick och la mig vid halv tio men hade svårt att somna utan Kristoffer. Somnade som en stock när han väl var hemma.
Han hade haft det trevligt och det var mycket folk.

I söndags(igår) åkte vi till Söderhamn för att lokalisera just där jag skulle jobba.
Sedan käkade vi lunch och så for vi vidare till Barnens hus och fick tre julklappar inhandlade till Alexis.
När vi väl var i Bollnäs igen så kollade vi vid den lilla biografen här i byn vilka dagar de visade sista delen i Twilight.

En timme hade vi på oss innan föreställningen började. Men först så var vi ju tvungna att kirra en barnvakt.
Men självklart fick hon vara hos kusinerna i de två timmar som krävdes.
Kändes lite märkligt. Just för att jag inte hade förberett mig under en längre tid.
Men det gick bra. Hon fick mat, efterätt och så lek och bad och grejer.
Så henne gick det ingen nöd på.

Filmen då?
Det var en film som helt enkelt var ett avslut.
De andra är bättre just för att det är lite mer spänning. ”Vad ska hända?”
Denna var så klart också bra. Och har du sett alla andra så kan du inte missa den sista. Men det förstår du säkert redan. Har du inte sett en enda film i twilight sagan så borde du det.

Arbetsförmedlingen idag.
Borde städa och baka bröd också för vem vet när i veckan jag annars kommer få ork till det. Nya rutiner, mycket att lära på utbildningen.
Lära mig det nya jobbet. Jag hoppas verkligen att allt sjunker in och att jag känner mig säker på jobbet när det riktiga väl börjar. Annars brukar jag på något sätt må lite dåligt, eller  vad jag ska säga.
Jag vill verkligen kunna mitt jobb för att kunna glänsa. Vara säker. Men annars är det inga problem med att fråga en av kollegorna. Som jag också undrar hur de kommer vara.
Spännande.

Mot nya äventyr. Imorgon börjar första dagen i min femårsplan. 
Helt sjukt, egentligen.

God måndag.

PS: Så tror jag att jag börjat känna små puffar från livet där inifrån. 
V 16 (15+4).

2 thoughts on “En dag, för resten av mitt liv.

  1. Härligt när man börjar känna puffarna. Blir liksom så påtagligt då…Kul med ett spontant biobesök. Har faktiskt inte sett någon av filmerna…

    God måndag själv!

  2. Härligt att få komma ifrån lite! 🙂 Umgås på lite vuxen-nivå som är så viktigt då man har småbarn. Inte glömma varandra…
    Längtar tills det blir dags för mig att se den sista filmen i sagan…:)
    Kram på dig!

Tack för att du har något att säga!

