In med det nya, ut med det gamla.

Kristoffer nattade igår. På de, förhoppningsvis, nya rutinerna.
De hon haft nu har hon haft sen hon var tio månader och då var det inte heller några konstigheter.
Nu, istället för att somna i sängen efter att ha fått välling, dricker hon vällingen till godnattsagan, tandborstning och sedan i säng.
Det gäller att natta henne när hon inte är övertrött eller för lite trött.

Igår gick det bra, ikväll är det min tur.
Jag har blivit så dålig på att ha tålamod nog att inte plocka upp henne om hon protesterar.
Hon gjorde inga protester mot Kristoffer igår. Hoppas det går lika bra för mig.
I alla fall med tanke på att natten inte gav så mycket sömn då fröken behagade att vakna halv tre.
Men faktiskt inte med gråt och just… protester.
Hon låg kvar i sängen och pratade med sin apa, gav honom en napp osv.

Hon låg och vände och vred på sig, sjöng bä bä vita lamm och små grodorna.
Nån timma gick och till sist så insåg hon att hon verkligen var trött och då började hon gråta och bli lite frustrerad. Det klarade jag endast av i ca 5 minuter eller något.
Kristoffer tog över och efter en kort stund somnade hon.
Sen vaknade hon igen efter nån timme eller mer.
Då hade klockan hunnit bli halv sex så då fick hon komma in till mig och Kristoffer for tidigare till jobbet.

Han måste jobba in lite tid så att han kan se efter Alexis medan jag är på möte på arbetsförmedlingen idag.
På tal om arbetsförmedlingen så borde jag göra mig i ordning nu.

One thought on “In med det nya, ut med det gamla.

Tack för att du har något att säga!

