En del av planen

Sov som en stock hela natten.
Tack Alexis.

Om en vecka börjar allvaret.
Det nya arbetet. 
Först är det tre veckors utbildning blandat med ”praktik”.
Sedan ska jag stå på egna ben.
Det enda jag hoppas på är att det är bra människor omkring mig.
Ibland är jag nästan lite tvär. Eller kanske mer rädd för det nya som väntar.
Men samtidigt förväntansfull och längtar efter pengarna jobbet ger.

Inte en dag för sent kan jag tala om.
Men även om jag har ett jobb, ett deltidsjobb, så kräver arbetsförmedlingen saker av mig som jag känner mig stressad över. Jag får se hur jag gör med det där.

Ni ska få höra på min framtidsplan!
Jag hoppas att inget spricker men det är bara till att köra på.

Nu är det jobb till mars(nej inte planeten).
Arbetssökande till maj 2013 då bebisen kommer och jag är mammaledig fram till sista mars 2014.
Sommarjobb till aug(förhoppningsvis sept).
Under tiden där ska jag söka mig in på komvux och plugga upp matte B som krävs för de flesta högskoleutbildningar.
Sedan gör jag högskoleprovet och hoppas på att jag gör bra ifrån mig.
Jag vet att har jag bara gjort provet så slår jag ut alla som inte har gjort det(?).

Sedan, efter det, så söker jag mig in på någon turistlinje. Helst i Kalmar.
Eller ja, jag kommer nog bara söka mig till Kalmar.
För vår plan är att flytta hela bohaget dit ner. Till min hemstad.
Men som det ser ut nu så blir det inte förrän 2015/2016
Beroende på när jag kommer in på utbildningen.
Därför hinner vi spara pengar för det kostar att flytta ett helt bohag och kanske till och med en månad med dubbla hyror.

Känner mig tillfreds med att verkligen veta vad jag ska göra och hur, flera år framöver.
Sedan när jag kommit in på utbildningen har jag ännu 3 år som jag bara ska ge järnet i plugget.
En pluggandes tvåbarnsmamma, kommer det fungera tror ni?
Sedan efter det så hittar jag förmodligen ett jobb.
Efter det är allt möjligt. Kanske ett tredje barn vid 31/32 års ålder? (herregud ska jag bli så gammal?)

Jag har framtiden framför mig!

4 thoughts on “En del av planen

  1. Klart att det fungerar! När jag började på lärarutbildningen var våra barn 2,4 och 6 är gamla. Inga problem alls så du klarar det också. Tror man är mer motiverad då…

    Kram

  2. Du HAR framtiden för dig … inte tu tal om det. Och min Karin hade båda sina barn när hon började plugga för att bli lärare. Det är ju ett team-work i en familj så det kommer att gå jättebra. Vad roligt att komma ”hem” också till sin hemstad.

    Massor av kramar!

Tack för att du har något att säga!

